نقش کانون در تولید اسباب‌بازی قابل توجه است

داور هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی معتقد است کانون پرورش فکری باید تولیدات اسباب‌بازی را در راستای سرگرمی‌های خلاقانه هدایت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی رئیس‌دانا با بیان اینکه صنعت اسباب‌بازی در ایران رو به پیشرفت است گفت: اینکه شتاب این پیشرفت مطلوب است یا نه از جهت کیفی باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

وی افزود: تعداد محصولات به جهت کمی روز به روز در حال رشد است ولی به‌نظرم از جهت کیفی رشد آنچنانی به چشم نمی‌خورد.

رئیس‌دانا درباره تفاوت صنعت اسباب‌بازی در داخل و خارج از ایران تصریح کرد: تولیدات اسباب‌بازی در ایران نسبت به کشورهای اطراف خودمان حتی ترکیه اگر جلوتر نباشد عقب‌تر نیست، اما اگر بخواهیم این صنعت را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم مطمئنا آنها با دارابودن گروه‌های متخصص، جایگاه بهتری در تولید این محصولات دارند در نتیجه میزان فروش آنها در سطح قابل قبول‌تری است. بنابراین این فرصت را به تولیدکننده ایرانی نمی‌دهند که بتوانند با آنها رقابت کنند.

داور جشنواره ملی اسباب‌بازی با اشاره به افزایش تولید بازی‌های سرگرم‌کننده بیان کرد: درحال حاضر بیشتر بازی‌ها با عنوان بازی فکری شناخته می‌شود درصورتی‌که این محصولات بیشتر از اینکه بازی فکری باشد بازی مشغول کننده و یک سرگرمی محسوب می‌شود. این محصولات بیشتر تولید می‌شود و شاید برای گروه مخاطب جذابیت بیشتری دارد.

رئیس‌دانا ادامه داد: در تولید بازی‌های رومیزی تقلیدهای زیادی حتی از نمونه‌های خارجی شده است و حتی با یک تغییر کوچک محصولی جدید به بازار ارائه کردند. اگر اینها را بررسی عمیق کنیم بازی‌های فکری نیستند و بیشتر به‌عنوان بازی‌های سرگرم کننده شناخته می‌شوند. درواقع تولیدکننده‌های ما الان بیشتر به سمت و سوی بازی‌های مشغول کننده و تفننی می‌روند تا بازی‌های فکری و خلاقانه.

این پیشکسوت تولید اسباب‌بازی اظهار کرد: نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تولید و صنعت اسباب‌بازی با توجه به قدمت و رسالتی که دارد قابل توجه است و باید نقش راهبردی داشته باشد.

رئیس‌دانا در پایان گفت: همانطور که کانون پرورش فکری از ابتدای تولد، مرکزی با عنوان سرگرمی‌های سازنده داشته است، به‌نظرم باید این بخش را فعال‌تر و تولیدات را به سمت سرگرمی‌های سازنده و خلاقانه هدایت کند.

هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به منظور حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون دوره گذشته به‌صورت مجازی و فرآیندی و در چند مرحله به‌شکل گام به گام در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =