نشست باشگاه نقد نامه با عنوان " شعر یعنی تجربه زیستن "

دوازدهمین نشست  باشگاه نقد ادبی کانون پرورش فکری استان اصفهان با مشارکت مجازی ۱۶۶ نفر از کارشناسان ، اعضا و مربیان در روز پنجشنبه ۲۱ اسفند 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، مریم کرمانی  منتقد ، شاعر  و مهمان ویژه باشگاه نقدنامه در این نشست مجازی ضمن تعریف شعر و چیستی آن و بررسی تفاوت های عمده ی بین شعر و نثر و بر شمردن آنها ، به معرفی شل سیلور استاین و اهمیت ترجمه و شعر ترجمه پرداخت.

شاعر کتاب "زن های بی دلیل "گفت : ایماژ و تصویر در شعرهای سیلور استاین به خوبی نمایان است و شعرهای سیلوراستاین در عین سادگی دارای مفاهیم عمیق انسانی هستند. کرمانی از سه منظر ساختار ،فرم و محتوا به بررسی اشعار سیلور استاین پرداخت.
میهمان نشست نقدنامه  گفت :  هنر و شعر سیلوراستاین همانند شخصیت او رها و آزاده است و این رهایی یکی از نشانه های بارز شعرهای اوست .
اعضای نوجوان مراکز استان باشگاه نقدنامه تحلیل های زیبا و برداشت های خود را پیرامون موضوع چیستی شعر و نقد شعرهای  "سیلوراستاین "بیان کردند .
درپایان نشست خانم کرمانی افزود: تخیل عنصری است که به شعر غنا می بخشد  وی  در ادامه با نوجوانان هم‌ عقیده بود که غیر ممکن های شعر سیلور استاین جذابیت دارند ومخاطب را وارد  دنیای زیبا و جالبی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =