بیش از ۱۰۰ نوع سرگرمی آموزشی در اختیار خانواده‌ها قرار داده‌ایم/ از ظرفیت خانه‌های خلاق برای رشد سرگرمی‌های آموزشی استفاده می‌کنیم

علی‌محمد مصلحی مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی در حاشیه دورهمی فعالان اسباب‌بازی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به بررسی وضعیت سرگرمی‌های آموزشی پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی‌محمد مصلحی مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی در حاشیه دورهمی فعالان اسباب بازی در نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مطرح کرد: در آموزش نوین، بازی قسمتی از آموزش فعال است. آموزشی که بتواند دو طرفه، فعال، فراگیر و البته تاثیرگذار باشد، نیازمند یکسری اسباب‌بازی است که برای تسهیل در روند آموزش باید طراحی شود.
او افزود: ما در مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و حتی در دبستان‌ها نیازمند این هستیم که بازی‌های آموزشی را طراحی کنیم و برای این بازی‌ها، نیاز به یکسری اسباب‌بازی‌ و وسیله‌های سرگرمی‌ساز و آموزشی داریم.
مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی عنوان کرد: ما در شرکت صنایع آموزشی طی جلساتی که داشتیم، یکسری کیت را با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به اهداف آموزش در مقطع پیش دبستانی و مناسب با کودکان این مقطع سنی و البته مقاطع دوره اول ابتدایی طراحی کرده‌ایم. کیت‌ها این قابلیت را دارند که بازی‌های فردی و جمعی را برای رسیدن به اهداف آموزشی طراحی کنند.
مصلحی گفت: تهیه این مجموعه برعهده شرکت صنایع آموزشی است و این شرکت قسمتی از تولیدات را هم برعهده گرفته‌ است، ولی برخی از دیگر نیازها در زمینه اسباب‌بازی‌ را از دیگر شرکت‌های تولید‎کننده تأمین خواهیم کرد.
او ادامه داد: این کیت‌ها و مجموعه‌ها برای استفاده پیش دبستانی‌ها، مهدهای کودک و یا اتاق‌های بازی دبستان‌ها طراحی می‌شود.
مصلحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه این کیت‌ها قابلیت استفاده در منازل را دارند، توضیح داد: استفاده مدارس و مهدهای کودک از این کیت‌ها برای آموزش یک مساله است و استفاده خانواده‌ها در منازل، یک بحث دیگر. ما در شرکت صنایع آموزشی سرگرمی‌هایی تحت عنوان «بازی‌پژوه» تولید می‌کنیم که با بیش از ۱۰۰ نوع سرگرمی آموزشی می‌تواند در منزل هم مورد استفاده واقع شود و در بازار هم ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی با بیان اینکه بازار فروش سرگرمی‌های آموزشی در مقایسه با دیگر سرگرمی‌ها بسیار محدود است، عنوان کرد: سرگرمی‌های آموزشی بازار بسیار متفاوت و آسیب‎‌پذیری دارد، چون به صورت ظاهری از جذابیت‌های دیگر سرگرمی‌ها، برخوردار نیست. بنابراین بازاریابی در آن با مشکل عمده‌ای رو به رو است گرچه هزینه‌های بسیار معقول‌تری دارد.
او با اشاره به تأثیر خانه‌های خلاق در این صنعت توضیح داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجموعه‌هایی را تحت عنوان خانه‌های خلاق حمایت و شناسایی می‌کند. خانه‌های خلاق برای این طراحی شده است که یک شرکت و مجموعه بتواند از ظرفیت‌های جامعه به خوبی استفاده کند و با استفاده از ایده‌های افراد خلاق و دانشجوها، وظیفه کارآفرینی را انجام دهد تا این ظرفیت‌ها را به سمت تولید هدایت کند.
مصلحی ادامه داد: ما از تمامی ایده‌ها که قابلیت تولید انبوه را دارد، در حوزه صنایع آموزشی و صنعت سرگرمی‌های آموزشی حمایت می‌کنیم و قصدمان این است که ایده‌ها و محصولاتی را که در راستای محصولات محصولات و سرگرمی‌های آموزشی ما تولید شده است، هدایت کنیم.
او در پایان درباره ارتباط شرکت صنایع آموزشی وزارت آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توضیح داد: ما در بحث سرگرمی‌های آموزشی یک ارتباط نزدیک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته‌ایم و به خصوص در قالب فعالیت‌های شورای نظارت بر اسباب‌بازی و اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت، همیشه این ارتباط نزدیک و متقابل را حفظ کرده‌ایم. امیدوارم که این ارتباط ادامه‌دار باشد و خودمان را بیشتر از پیش با سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه کنیم.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =