آماده حمایت از کانون هستیم/ بازی‌های مجازی نباید جایگزین بازی‌های فیزیکی شود

نماینده چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آموزش در دوران کودکی، درباره نقش موثر کانون در این زمینه و لزوم حمایت از این نهاد توضیح داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین عباس‌زاده امامی نماینده چناران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: کارهای خوب و خلاقانه‌ای در نمایشگاه امسال دیده می‌شود و همچنین در بخش جنبی نمایشگاه، کارگاه‌های مختلفی در حال برگزاری است که به نظرم از بُعد مشارکت‌جویی قابل تامل است.
او ادامه داد: متاسفانه امروزه یکی از آسیب‌های جامعه ما این است که چه بزرگ‌ترها و چه خردسالان به سمت فضای مجازی و بازی‌های آنلاین رفته‌اند. درست است که اگر از این فضا خوب استفاده شود، کاربردی است اما بازی‌های مجازی نباید جایگزین بازی‌های حقیقی شود که خود ما زمانی با آنها خاطره داشتیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره لزوم حمایت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکی از مجموعه‌هایی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، کانون است که با کودکان و نوجوانان ارتباط دارد؛ نسلی که سرمایه‌های آینده کشور هستند.
او درباره اهمیت آموزش در دوران کودکی تصریح کرد: ما در آموزه‌های دینی‌مان هم داریم که «العِلْمُ فی الصِّغَرِ کالنَّقْشِ فی الحَجَرِ» یعنی علم و دانشی که در کودکی در ذهن نقش ببندد، مانند نقشی‌ست که در سنگ حک و ماندگار شده است. در نتیجه باید به طور ویژه و از جنبه‌های مختلف به این حوزه توجه کنیم.


نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید در زمینه تخصیص بودجه‌ به حوزه آموزش کودک و نوجوان، اهتمام بیشتری داشته باشد و مجلس هم به این موضوع کمک کند. نماینده کانون همواره حضوری فعال در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دارد و این هم‌گرایی، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. ما هم در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان، هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم و به کانون کمک می‌کنیم.

عباس‌زاده امامی در پایان بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون آموزش و کمیسیون فرهنگی مجلس هم باید در راستای حمایت از فعالیت‌های کانون هم‌افزایی و تعامل داشته باشند.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در چهارمین روز با شعار «آداب شهروندی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =