نمایشگاه ملی اسباب‌بازی را به استان‌ها ببریم/ لزوم صادرات اسباب‌بازی ایرانی/ کانون مرکز رشد راه‌اندازی کند

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از هفتمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر ضرورت صادرات محصولات داخلی در حوزه اسباب‌بازی به خارج از کشور و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت موضوع بازی و تولید اسباب‌بازی ایرانی برای مصرف داخلی و همچنین توجه به صادرات عنوان کرد: نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ازنظر کیفیت محصولات و ساخت و سازه، نمایشگاه خوبی شده است.

او افزود: محصولات ما امروز قابلیت صادرات به خارج ایران را دارند اما به نظر می‌رسد که باید موضوع سنخیت اسباب‌بازی‌ها با فرهنگ خودمان را بیشتر درنظر بگیریم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز میان غرفه‌داران حضور دارند که این هم از نقاط قوت نمایشگاه است.

نوری با تشکر از معلمان، دانش‌آموزان و اولیا که در این روزها از برگزاری حضوری کلاس‌های درس حمایت کرده‌اند، عنوان کرد: با حضور دانش‌آموزان، ما می‌توانیم نمایشگاه‌ اسباب‌بازی را به اقصی نقاط کشور و دیگر استان‌ها ببریم و این رویداد را به صورت جشنواره‌های منطقه‌ای برگزار کنیم تا هم مانند یک آموزشگاه باشد و هم با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خارجی‌ هم در جشنواره حضور پیدا کنند و به این طریق محصولات تولیدکنندگان داخلی‌ به‌ویژه شرکت‌های دانش بنیان را به کشورهای خارجی صادر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیرگذاری چنین رویدادهایی، اظهار کرد: بدون تردید برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی جشنواره ملی اسباب‌بازی، می‌تواند برای نظام آموزشی و دانش‌آموزان ما نیز موثر باشد. اگر برنامه‌های جشنواره از سوی رسانه‌ها منعکس و نظرها به این سمت جلب شود، مردم هم مطلع شده و به وبگاه خرید و فروش آثار یا نمایشگاه در کانون مراجعه می‌کنند و فروش محصولات هم از این طریق بیشتر می‌شود.

او درباره راهکارهای صادرات اسباب‌بازی به خارج از ایران عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند. ما هم از طریق بخش‌های مختلف مخصوصا بخش منطقه‌ای با ۱۳ کشور ارتباط داریم. مدیران کانون باید هماهنگی‌هایی انجام دهند تا به امید خدا محصولات را به کشورهای دیگر ارسال کنند و ‌شرکت‌های خارجی نیز در ایران امکان بازدید از اسباب‌بازی‌ها را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: قرار شده است تا یک مرکز رشد با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شود و این وزارتخانه از آن‌ حمایت می‌کند.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =