آموزش مهارت‌های خوشنویسی به کودکان در نمایشگاه اسباب‌بازی

کارگاه مهارت خوشنویسی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیده‌مریم حسینی مربی کارگاه خوشنویسی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره کارگاه مهارتی در نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: این کارگاه مهارتی در تعامل با هر کدام از بازدیدکننده‌ها، براساس نیاز و گروه سنی، یک نوع خوشنویسی را آموزش می‌دهد، به طوری که همراهی نوجوانان با این کارگاه، بر اساس آشنایی و یادگیری خطاطی و خوشنویسی با قلم تعریف می‌شود و کودکانی که به غرفه ما مراجعه می‌کنند، نحوه استفاده از قلم و به‌دست گرفتن آن را آموزش می‌بینند و یاد می‌گیرند که چگونه از مرکب استفاده کنند.

او گفت: خوشنویسی در ابتدا برای کسانی که این مهارت را آغاز می‌کنند، دشوار است ولی ما قصد داریم که در نمایشگاه با معرفی این مهارت و آشناکردن بچه‌ها در سنین پایین با این هنر، علاقه و استعداد آن‌ها را کشف کنیم.

مربی کارگاه خوشنویسی نمایشگاه اسباب‌بازی گفت: تمام ملزومات این مهارت مانند قلم، مرکب و جوهر، خودکار، مداد و کاغذ در اختیار مراجعه‌کننده‌ها قرار داده می‌شود تا بدون محدودیت زمان این مهارت را در کنار مربی آموزش ببینند.

او در پایان با بیان اینکه بالغ بر ۱۸ سال است که به عنوان مربی خوشنویسی در کانون فعالیت می‌کند و خط تحریری، خطاطی با قلم ریز و درشت را آموزش می‌دهد، بیان کرد: در کارگاه خوشنویسی کانون در نمایشگاه، با آموزش خوشنویسی و آشنایی با قلم در گروه سنی ۷ سال به بالا فعالیت می‌کنیم و در رده‌های سنی بالاتر با آموزش خطاطی با قلم هم همراه علاقه‌مندان به این مهارت هستیم.

هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بخش‌های مختلفی را برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته است که یکی از این بخش‌ها، کارگاه‌های مهارتی و هنری است.

کارگاه‌های این دوره از جشنواره شامل کارگاه بازی خلاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوشنویسی است که با حضور مربیان باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و آموزش‌ها به سبک کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تک جلسه‌ای کانون صورت می‌گیرد.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

چهارمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «آداب شهروندی» نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =