استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در کانون/ صنعت اسباب‌بازی ما باید به بازارهای جهانی راه یابد

مدیرعامل کانون با اشاره به کیفیت بالای آثار هفتمین نمایشگاه اسباب‌بازی بر اهمیت حضور صنعت اسباب‌بازی داخلی در بازار بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون تا ۲۸ فروردین در محل مرکز آفرینش‌های کانون در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است، گفت: جای خوشحالی است که امسال توانستیم پس از دو سال محدودیت‌های ناشی از کرونا، هفتمین نمایشگاه اسباب‌بازی را به شکل فیزیکی برگزار کنیم؛ نمایشگاهی با محصولات متنوعی از ۱۰۵ نشان داخلی و تولیدکنندگانی که به ارتقای سطح کیفیت محصولات و جلب رضایت کودکان و نوجوانان فکر می‌کنند.

او ادامه داد: درست است که یک تولیدکننده باید به مبانی اقتصادی فکر کند اما با محصولاتی که در این دوره نمایشگاه مشاهده می‌کنم، احساسم این است که مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان ما، عشق به کودکان و نوجوانان بوده است.

مدیرعامل کانون درباره لزوم حضور صنعت اسباب‌بازی ایران در عرصه‌های بین‌المللی بیان کرد: کیفیت آثار نسبت به گذشته خیلی خوب است و در صورت تداوم این روند، به مرور به مرحله‌ای از فعالیت های تولیدی در عرصه اسباب‌بازی می‌رسیم که بتوانیم اسباب‌بازی‌هایمان را به بازارهای جهانی ارائه کنیم. خوشبختانه به تازگی عضو انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا شده‌ایم و این عضویت فضایی را ایجاد خواهد کرد که ما بتوانیم به تدریج در جشنواره‌ها و مناسبت‌های بین‌المللی شرکت کنیم و تاثیرات اسباب‌بازی‌های خودمان را روی کودکان و نوجوانان خارج از کشور هم ببینیم.

علی‌اکبرزاده خاطرنشان کرد: کانون و در ذیل آن شورای نظارت بر اسباب‌بازی قصد دارد فضایی فراهم کند تا تولیدکنندگان ما به‌راحتی در فضای بین‌المللی حضور یابند و بازخورد مخاطبان یعنی کودکان و نوجوان و خانواده‌ها را در سطحی فراتر دریافت کنند. ما هم تجربیاتی را از حضور در این نمایشگاه‌ها کسب می‌کنیم که طبیعتا در برنامه‌ریزی‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود.

او درباره توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در کانون توضیح داد: به امید خدا دفتری را برای استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز آفرینش‌های کانون درنظر خواهیم گرفت و فضایی ایجاد خواهیم کرد که شرکت‌های دانش‌بنیانی که می‌توانند در عرصه اسباب‌بازی فعالیت کنند، در این مکان حضور یابند.

علی‌اکبرزاده در پایان درباره ضرورت صادرات اسباب‌بازی به خارج از کشور اظهار کرد: یک بخش ارتباطی ما از طریق شورای نظارت بر اسباب‌بازی، ‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت است که می‌تواند ما را در این عرصه بسیار کمک ‌کند. همچنین از طریق بخش‌ خصوصی و نهادهای دولتی که در این عرصه دارای توانایی و صاحب نظر هستند، اقدام‌هایی را برای صادرات محصولات اسباب‌بازی شروع کرده‌ایم و انتظار داریم که در سال ۱۴۰۱ این  تلاش‌ها به بار بنشیند و محصولات تولیدشده در صنعت اسباب‌بازی داخلی، به مجامع بین‌المللی راه یابد.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

چهارمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «آداب شهروندی» نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =