«اقتباس در هنر کودک» موضوع هم‌اندیشی مدیران فرهنگستان هنر و کانون

«اقتباس در هنر کودک» موضوع هم‌اندیشی مدیران فرهنگستان هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در آن، درباره همکاری‌های دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل آموزش و پژوهش کانون در این نشست گفت: یکی از موارد مطرح شده برگزاری هم‌اندیشی در حوزه‌ «اقتباس ادبیات و کودک» بود که در دیدار رئیس فرهنگستان با مدیرعامل کانون مورد موافقت قرار گرفته و زمان اجرای آن ماه مهر ۱۴۰۱ خواهد بود.

سیده‌نسرین سجادیان ادامه داد: متناسب با این رویداد قرار است اعضای شورای علمی از سوی کانون و فرهنگستان هنر معرفی شوند.

وی با بیان این‌که نشست تصویرگری کتاب‌های کودک قرار است در آذرماه سال‌جاری برگزار شود و نیازمند شورای علمی است افزود: در همین راستا نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد و محور موضوعی آن «تصویرگری کتاب‌های کودک» خواهد بود. به همین‌منظور لازم است گروهی متشکل از کانون و فرهنگستان ضمن بررسی نوع آثار و نحوه ارایه آن‌ها، آثاری را انتخاب کنند.

ناهید عبدی مدیرکل اداره تحقیقات توسعه‌ای در آموزش هنر نیز در این نشست گفت: یکی از رویدادهایی که طی ماه‌های آینده از سوی فرهنگستان اجرا خواهد شد هم‌اندیشی «اقتباس در هنر» است که بر آن شدیم تا بخش «اقتباس در هنر کودک» را نیز ضمن طرح موضوع با کانون که دارای سابقه درخشانی در این زمینه است، برگزار کنیم.

همچنین قرار شد درباره هم‌اندیشی اقتباس ادبیات و کودک، اعضای شورای علمی کانون مشخص و به فرهنگستان معرفی شوند تا پس از آن در جلسه‌ مشترکی محورهای هم‌اندیشی تعیین شود.

در ادامه این نشست اعضا به تشریح دیدگاه‌های خود در حوزه اقتباس در هنر کودک پرداختند.

این نشست، با حضور حسین موذن مشاور معاون فرهنگی کانون و سیده‌نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش، انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری و کارشناسان کانون و مدیران و کارشناسان فرهنگستان هنر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تشکیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =