هزینه کردن در بخش کودک سرمایه‌گذاری است

مدیر گروه کودک دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ در جریان حضور مربیان کانون پرورش فکری در بیمارستان امام خمینی(ره) بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان کانون هم‌زمان با هفته ملی کودک در بیمارستان امام‌خمینی(ره) حضور یافتند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای کودکان بستری در این مرکز درمانی پرداختند.

در حاشیه این برنامه دکتر سیدرضا رئیس‌کرمی به مناسبت «هفته ملی کودک» گفت: هزینه‌کردن در بخش نیروی انسانی هر جامعه‌ای، نه تنها به هدر دادن سرمایه نیست که عین سرمایه‌گذاری است.

این فوق تخصص روماتولوژی کودکان تاکید کرد: این که کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را زیان‌ده بدانند و خواهان واگذاری کتابخانه‌های آن باشند خبر خوبی نیست، چراکه کانون سازمان دارای قدمتی است و در تربیت کودکان این مرز و بوم - در کنار مدارس - نقش مهمی را عهده‌دار بوده و هست.

عضو هیأت علمی گروه بیماری‌های کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر مفهوم سرمایه به‌ویژه سرمایه انسانی را به درستی در نظر بگیریم، کانون یکی از منابع مهم تامین‌کننده این مهم است.

دکتر سیدرضا رییس‌کرمی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تفاوت بخش‌های درمانی ویژه کودکان نسبت به بزرگسالان گفت: محیط درمانی بخش کودکان، اغلب باید فضایی متنوع داشته باشد و به محیط‌های بازی و رنگ‌های متنوع باشد چون مقوله درمان در بخش کودکان، از آغوش مادر تا تخت بیمارستان را شامل می‌شود و هرچه‌قدر این بخش، محیطی مفرح‌تر باشد، اثربخشی مراحل درمان سریع‌تر خود را نشان می‌دهد. بنابر این باید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حضور در بیمارستان‌ها و اجرای بازی با کودکان قدردانی کرد.

دکتر مجتبی فاضل رئیس بخش کودکان بیمارستان امام خمینی نیز با حضور در این جمع گفت: بیمارستان امام خمینی دارای ۳۰ تخت در بخش کودکان است. یکی از مهمترین مواردی که در مورد درمان به‌ویژه درمان کودکان حائز اهمیت است، ارتقای سطح روحی و روانی بیماران است که به مدد فرهنگسازی برای ایجاد فضاهای مفرح در بیمارستانها قابل دسترسی است.

رئیس بخش کودکان بیمارستان امام خمینی تاکید کرد: یکی از ارکان مهم در درمان کودکان، تامین مسائل احساسی و روانی آنهاست. بنابر این ما، در این بخش علاوه بر برخورداری از اتاق بازی، از یک دستگاه تلویزیون استفاده کرده‌ایم و به مناسبت‌های مختلف با حضور سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های ویژه‌ای را، برای ایجاد شور و شادی در بچه‌ها اجرا می‌کنیم. انتظار ما، از نهادهای فرهنگی این است که در حوزه درمان در کنار ما باشند و با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح کادر درمان را در جریان درمان کامل همراهی کنند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =