برگزاری «کارگاه کاوشگری» به مناسبت هفته‌ پژوهش در کانون تهران

در ادامه‌ ویژه‌برنامه‌های هفته‌ پژوهش، کارگاهی با موضوع «شیوه‌های اجرایی کارگاه‌های کاوشگری بر اساس کتاب کار» با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ در این کارگاه، توضیح‌هایی در خصوص اهمیت پژوهش و موضوع کارگاه از سوی محبوبه اسپیدکار پژوهشگر، کارشناس و مدرس حوزه‌ پژوهش ارائه و پس از آن پروانه کیانیان مدرس کارگاه با طرح مسئله‌ای چالش‌برانگیز، در فعالیتی کارگاهی اعضای حاضر را در معرض چراهای مساله قرار داده و تا حصول نتیجه این فعالیت ادامه داشت. این فعالیت همزمان از طریق برخط برای اعضای حاضر در سامانه تشریح شد.

در بخش دیگری از این کارگاه مساله‌ای از سوی لیلی همتی دیگر مدرس کارگاه طرح شد که با تشویق اعضا به تفکر و گفت‌وگو آنان را در رسیدن به بهترین راهکار حل مسئله هدایت کرد.

در پایان بخش اول این کارگاه، سیدمحمد محبی مربی پژوهش اعضا از استان قم، در خصوص مسیرهای پژوهش، هدایت‌گری، نقش مربی در این مسیرها و مسائل پیرامون این موضوع برای اعضای برخط صحبت کرد.

در بخشی از این نشست رئیس گروه تحقیقات توسعه‌ای فرهنگی اداره کل آموزش و پژوهش کانون به اهمیت موضوع پژوهش اشاره و در خصوص کم و کیف برگزاری این کارگاه و تدوین کتاب کار توضیح‌هایی ارائه داد. علی خدابنده همچنین افزود: برنامه‎ امروز ضبط و در سامانه‌ آموزش بارگذاری شده و در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

این کارگاه با حضور مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های تهران و قم به صورت حضوری به اجرا در آمد. همچنین اعضا و مربیان سراسر کشور همزمان از طریق سامانه‌ kpf.ir در این برنامه حضور داشتند.

کارگاه «شیوه‌های اجرایی کارگاه‌های کاوشگری بر اساس کتاب کار» به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران و در چارچوب چهاردهمین ویژه‌برنامه‌های هفته‌ پژوهش روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =