نخستین استارتاپ گردشگری کودک و نوجوان در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد

هم‌زمان با هفته پژوهش، نخستین استارتاپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری مازندران، در رامسر از برگزیدگان خود قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با هفته پژوهش، استارتاپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان، برای نخستین بار در کشور با حضور ۲۵ کودک و نوجوان از ۲۳ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۱ در رامسر برگزار شد.

مدیرکل کانون مازندران در این برنامه که با حضور مسئولان شهری، اساتید دانشگاه، خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش صورت پذیرفت؛ با تأکید بر لزوم آشنایی نسل امروز با مهارت‌های زندگی؛ هدف کانون را ایجاد امکانات لازم برای کشف و پرورش فکر و کمک به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست و افزود: این برنامه مبتنی بر این رویکرد توانست، در راستای شکوفایی استعدادهای اعضا و ظهور و بروز آن برای یک زندگی بهتر و ایده‌آل، موثر عمل کند.

محمدعلی یزدان‌شناس در بازدید از این استارتاپ و آشنایی با ایده‌ها و طرح‌های گروه‌های شرکت کننده با اشاره به عنصر خلاقیت در ارائه و به کارگیری این ایده‌های نو گفت: کودک و نوجوان امروز نسلی پویا، خلاق و پرسشگر است. این کاوشگری در بستر جامعه‌ای معین، هدایتگر و حامی جلوه‌گر شده و به رشد و تعالی می‌رسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران ضمن سپاس از تمامی حامیان برای برگزاری این برنامه‌ی پژوهش‌محور بر به کارگیری همه‌ توان جامعه‌ فرهنگی هنری کانون استان برای شناسایی، رشد و تعالی ظرفیت‌های علمی کودکان و نوجوانان تأکید ورزید.

نخستین استارتاپ گردشگری کودک و نوجوان در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد

در ادامه سیدیوسف هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رامسر با اشاره به سخن ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزت‌مند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز گفت: شما کودکان نقش کلیدی و موثری بر آینده شهرتان خواهید داشت.

وی با مهم خواندن این رویداد، اظهار داشت: وظیفه همه‌ افراد جامعه فراهم ساختن محیطی امن برای پرورش ایده‌ها و رشد تفکر برای موفقیت پایدار کودکان و نوجوانان در اجتماع است.

هاشمی، ضمن اشاره به شعار دقیق و عمیق کانون پرورش فکری از برگزاری نخستین استارتاپ ویکند با دو محور اساسی حضور کودکان و موضوع گردشگری تقدیر کرد و کانون را پیشتاز درعرصه ایده‌های نو برای کودکان و نوجوانان دانست.

نخستین استارتاپ گردشگری کودک و نوجوان در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد

فاطمه نعمتی، مسؤول کانون رامسر، پرورش ذهن کودکان و نوجوانان و آموختن آنها برای زندگی بهتر را هدف اصلی این رویداد دانست و افزود: این استارتاپ با همکاری آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ملل با عنوان: «نگاهی نو به آینده شهرم رامسر» به عنوان اولین رویداد استارتاپ کانون پرورش کشور؛ به بررسی مفهوم گردشگری پرداخت.

این برنامه در طی سه روز با حضور اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی و فعالان گردشگری اجرا شد که به بررسی فرایند ایده تا بازار و تشریح زیست‌بوم، کسب کار اعضا و ایده‌های گردشگری پرداختند که در پایان بر اساس نیازسنجی و امکان پذیری انجام شده؛ یک ایده به اشتراک گذاشته شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این رویداد اعضا با راهنمایی مربیان و اساتید، ضمن پرداختن ایده با فرایند ایده تا محصول، فروش، طرح توسعه، پژوهش در بازار وسنجش مشتریان، آشنا شدند و به طرح ایده‌های مرتبط با فضای گردشگری سلامت، اقتصاد گردشگری، سفر در شهر، گردشگری مسؤولانه و محیط زیست پرداختند.

بر همین اساس، از ۲۵ ایده این استارتاپ، ۵ ایده برتر در مراسم پایانی با حضور داوران، صابر میرکاظمی، محمدامین جعفری و هومن اسماعیلی، دفاع و بررسی شد که از این میان یک ایده به عنوان برتر؛ نشانگر گردشگری شناخته شد و مورد قدردانی قرار گرفت.

همچنین ۵ ایده نیز مورد قدردانی قرار گرفت. یک گروه نیز لوح تقدیر گردشگری مسؤولانه را کسب و یک نفر از ایده‌پردازان این استارتاپ نشان اخلاق دریافت کرد.

نخستین استارتاپ گردشگری کودک و نوجوان در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =