شکوفایی در سایه اسلام و جمهوریت

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در صفحه توئیتر خود به مناسبت فرا رسیدن روز دوازدهم فروردین، با انتشار پیامی به اهمیت «اسلام» و «جمهوریت» اشاره کرد و آن را بستری مناسب برای کودکان و نوجوانان ایران در راستای فتح قله‌ها خواند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در چهل‌وچهارمین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با بازنشر تصویری آرشیوی از خود در کنار کودکان و نوجوانان مناطق محروم نوشت: «۱۲ فروردین آغاز مسیر شکوفایی یک ملت بزرگ در سایه جمهوریت در ظرف اسلام بود. کودکان و نوجوانان ایران زمین با عشق به ایرانِ عزیز، همچنان در اندیشه فتح قله‌ها هستند.»

روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دستور امام خمینی(ره)، نظام «جمهوری اسلامی» به همه پرسی گذاشته شد و با مشارکت آحاد مردم، در نهایت ۹۸/۲ درصد به نظام «جمهوری اسلامی»، آری گفتند.

یوم‌الله دوازدهم فروردین، یادآور روزی است که ملت ایران بعد از سال‌ها سر دادن فریاد «نه شرقی، نه غربی»، نظام مطلوب خود که جوشیده از تاریخ و تمدن ایرانیاسلامی‌شان بود را پایه گذاری کردند و آن را «جمهوری اسلامی» نامیدند.

دوازدهمین روز از فروردین باید همواره در تقویم تاریخ این مرز و بوم پاس داشته شود تا نسل‌های بعدی همواره بتوانند در ذیل سایه آن به آزادی و آبادانی میهن‌شان خدمت کنند.

شکوفایی در سایه اسلام و جمهوریت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =