ویژه‌برنامه‌ی «از دندان‌هایت چه خبر؟» در مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت

اعضای مرکز فرهنگی هنری سی سخت با بهداشت دهان و دندان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری سی سخت در این خصوص گفت: مسئولان شبکه بهداشت با حضور در مرکز فرهنگی هنری سی سخت اعضا را با بهداشت دهان و دندان وهمچنین غذاهای سالم آشنا کردند.

سارا صیادی افزود: کودکان ونوجوانان امروزه به دلیل تنوع و در دسترس بودن زیاد مواد غذایی از بهداشت دهان ودندان غافل مانده‌اند با عادت‌ها غذایی سالم می‌توانند دندان‌هایی سالم داشته باشند به همین منظور در برنامه ای با عنوان «از دندان‌هایت چه خبر؟»  کودکان و نوجوانان عضو مرکز را با این عادت‌ها و بهداشت دهان و دندان آشنا کردیم.

کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت شهر سی‌سخت در این بازدید به رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان، از بدو تولد اشاره کرد و افزود: رعایت بهداشت دهان و دندان علاوه بر آن که موجب حفظ سلامت دهان و دندان کودکان در سن بزرگسالی می‌شود، یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهنده هزینه‌های دندانپزشکی کودکان است.

سی‌سختی افزود: کودکان باید انواع غذاها را از پنج گروه اصلی مواد غذایی مصرف کنند. اکثر تنقلاتی که کودکان می‌خورند می‌تواند به پوسیدگی دندان منجر شود. مدت زمانی که مواد غذایی در دهان باقی می‌ماند نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

گفتنی است با برپایی کارگاهی به صورت عملی از دندان‌ها و  برای نمونه دندان‌های چند تن از اعضا را معاینه کردند.

ویژه‌برنامه‌ی «از دندان‌هایت چه خبر؟» در مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت

ویژه‌برنامه‌ی «از دندان‌هایت چه خبر؟» در مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =