کتاب «پرنده ای که پرنزد» در دستان کودکان قرار گرفت

همزمان با روز ادبیات کودکان ونوجوانان، با حضور محمد دهریزی نویسنده لرستانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان، کارشناسان و علاقمندان به ادبیات از کتاب «پرنده ای که پرنزد» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: در روز پاسداشت «ادبیات کودکان ونوجوانان» طی مراسمی با حضور محمد دهریزی از کتاب «پرنده ای که پرنزد» رو نمایی شد.
براساس این گزارش: صبح امروز 18 تیرماه همزمان با روز ادبیات کودکان ونوجوانان، آیین رونمایی از کتاب «پرنده ای که پرنزد» با حضور محمد دهریزی نویسنده لرستانی این کتاب، مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و مسئول حراست و روابط عمومی کانون، نویسندگان، اعضای انجمن های ادبی و علاقمندان به ادبیات در مرکز شماره 3 بروجرد  برگزار شد.
محمد دهریزی در این آیین ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در زادگاهش و تبریک روز ملی ادبیات کودکان ونوجوانان، از مدیر کل و همکاران کانون پرورش فکری استان لرستان به خاطر برگزاری این مراسم تقدیر کرد و گفت: مراکز کانون و مربیان در رشد و پرورش استعداد کودکان ونوجوانان بسیار تاثیرگذار هستند.

کتاب «پرنده ای که پرنزد» در دستان کودکان قرار گرفت


دهریزی در ادامه سخنان خود در خصوص فواید ادبیات و ضرورت های آن در زندگی مطالبی را بیان داشت و افزود: ادبیات و هنر4 فایده مهم دارند که اول از همه زبان بیان صحبت هایمان است که به صورت عادی و ادبی بیان می شود. در زبان عادی ما مسائل روزمره را بیان می کنیم، اما در زبان ادبی عواطف و احساساتمان را در قالب شعر و داستان و... ارائه می دهیم.
وی اضافه کرد: فایده دوم این است که ما آنچه را که دوست داریم می سازیم به طور مثال ما خورشیدی را در اثرادبی مان می سازیم که حرکت می کند و دنیای خودمان را ترسیم می کنیم وسومین فایده این است که به مسائل متفاوت فکر کنیم و در خلق آثار به دنبال ایده های جدید باشیم.
دهریزی چهارمین فایده را مدیریت تکنولوزی بوسیله ادبیات وهنر توصیف کرد و عنوان داشت: باید سرعت پیشرفت تکنولوژی و هنر هم اندازه باشد و به بهترین شکل از پیشرفت های تکنولوژی برای اعتلای هنر و ادبیات استفاده کنیم.
در بخش بعدی این نشست صمیمی شرکت کنندگان نکته نظرات خود رادر خصوص ادبیات بیان داشتند و  محمد دهریزی به آنها پاسخ داد و خطاب به اعضای ادبی شرکت کننده در مراسم گفت: مهارت را می توان یاد گرفت و برای شاعر و یا نویسنده شدن باید به طور مستمر بنویسید.

کتاب «پرنده ای که پرنزد» در دستان کودکان قرار گرفت


در بخش بعدی محمد جواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان ضمن تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم(ع) روز ملی ادبیات کودکان ونوجوانان را تبریک گفت.
وی اضافه کرد: خرسندیم از اینکه امروز شاهد رونمایی از کتاب هم استانی عزیزمان، شاعر و نویسنده خوب کودکان ونوجوانان هستیم و امیدواریم در آینده شاهد برگزاری کارگاه های بیشتری با حضور محمد دهریزی در مراکز سطح استان باشیم.
محمدی با اشاره به شعار «در مسیر دانایی بر بال کتاب» عنوان داشت: 90 عنوان کتاب و بازی و سرگرمی به تعداد بیش از10هزار جلد کتاب   و ... از سوی مدیرعامل کانون به استان ارسال گردید که طی روز های آینده به مراکز فرهنگی هنری سراسر استان ارسال خواهند شد.
وی بیان داشت: همزمان با روز ادبیات کودکان ونوجوانان، برنامه های مختلفی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان اجرا شده اند که می توان به شعرخوانی، معرفی  وخوانش کتاب، معرفی نویسنده و... اشاره کرد.
در بخش پایانی این برنامه از کتاب «پرنده ای که پرنزد» رو نمایی شد.

کتاب «پرنده ای که پرنزد» در دستان کودکان قرار گرفت

کتاب «پرنده ای که پرنزد» در دستان کودکان قرار گرفت

کتاب «پرنده ای که پرنزد» در دستان کودکان قرار گرفت


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =