کد خبر: 328502
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
بازدید 430
هدیه  فرماندار قروه‌درگزین به کودکان و نوجوانان

فرماندار قروه‌درگزین گفت:‌ بسیار علاقمند به سرمایه‌گذاری بر روی بخش‌های مختلف فرهنگی شهرستان هستم و خود را یک فرد فرهنگی می‌دانم از این رو یک قطعه زمین به کانون پرورش فکری هدیه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، روز گذشته معصومه ابراهیمی‌هژیر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رزن، قروه‌درگزین و اسدآباد شرکت کرده و با فرمانداران این سه شهرستان دیدار و به گفت‌وگو در خصوص مسائل و مشکلات موجود کانون هر سه شهرستان پرداختند.

هدیه  فرماندار قروه‌درگزین به کودکان و نوجوانان

ابراهیمی‌هٰژیر در دیدار با فرماندار رزن به اظهار کرد: رزن شهرستانی هنرپرور و فرهنگ دوست است و کودکان و نوجوانان با استعدادی دارد که در مسابقات مختلف کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف نقاشی و عکاسی رتبه کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: هدف کانون کشف استعدادها و برنامه‌ریزی بر روی آنها البته با نظارت مربیان مجرب کانون است.

در ادامه خواستار همراهی و کمک فرمانداری با مدیر کانون رزن شد که برای پیشبرد اهداف مساعدت لازم را داشته باشند.

هدیه  فرماندار قروه‌درگزین به کودکان و نوجوانان

در ادامه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رزن دیدن و از زحمات همکاران این مرکز تشکر کردند و به گپ‌وگفت با بچه‌های حاضر در کانون پرداختند.

سپس به شهرستان قروه درگزین رفته و در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با حضور فرماندار حاضر شدند.

در این دیدار فرماندار قروه‌درگزین، کمیل خواستان با توجه به گفته‌های مدیر کانون پرورش  فکری کودکان و نوجوانان گفت:‌ بسیار علاقمند به سرمایه‌گذاری بر روی بخش‌های مختلف فرهنگی شهرستان هستم و خود را یک فرد فرهنگی می‌دانم.

وی کودکان و نوجوانان را مهمترین سرمایه‌های کشور دانست و ادامه داد: هر چه برای آنها کار و تلاش کنیم کم است.

هدیه  فرماندار قروه‌درگزین به کودکان و نوجوانان

در این دیدار فرماندار قروه‌درگزین با توجه به نیاز شهرستان قروه‌درگزین به وجود موسسه کانون زبان برای کودکان و نوجوانان این شهرستان قول مساعد برای دادن زمین و ساخت کانون پرورش فکری و مکانی برای موسسه  کانون زبان را با توجه به بودجه‌های موجود داد.

در ادامه مدیرکل کانون از مرکز قروه‌درگزین دیدن و به گفت‌وگو با همکاران پرداخت و این مرکز را یکی از مراکز مهم برای رشد و تعالی قصه‌گوی آن هم قصه‌گویی بومی و تولید پادکست توسط خانم مریم نوشادقباد خواند و گفت: همکاران فعال در این مرکز باید با توجه به ایده‌های نو و جذاب به دنبال ترویج قصه‌گویی بومی با زبان محلی باشند و این قصه‌ها باید از این مرکز به سراسر کشور منتشر شود.

وی در ادامه خواستار ارتباط قوی مرکز قروه‌درگزین با اداره میراث فرهنگی شد و اذعان داشت: به دنبال این باشید  که میراث فرهنگی برای کودکان و نوجوانان منطقه  شما چه هنر و مهارتی را پیشنهاد می‌دهد و روی آن برنامه ریزی کنید و با ایده های نو و خلاق خود آن را به اعضای مرکز معرفی کنید و زمینه ارتباط والدین را با کانون بیش از این گسترش دهید.

خانم علیمحمدیِ، مربی فرهنگی قروه درگزین، زبان ترکی و قصه های بومی و محلی را میراث آن منطقه دانست و گفت: تمرکز ما بر روی قصه‌های بومی است و خانم نوشادقباد تمام تمرکز خود را بر روی این موضوع گذاشته و خدا رو شکر در سطح کشور معرفی شده‌اند.

خانم مریم نوشادقباد مدیر مرکز قروه‌درگزین که یکی از قصه‌گوهای برتر کشوری است در این دیدار گفت: از نقاط قوت این مرکز ارتباط بسیار خوب والدین با مربیان است و من جلسات متعددی را با آنها می‌گذارم.

وی ادامه داد: تقویت زبان ترکی همراه با قصه‌گویی ایده‌ای است که سالها به دنبال آن بودم و در این چند سال موفق به جمع 70 قصه بومی شده‌ام و بسیار مورد استقبال اهالی این منطقه و حتی خارج از شهرستان قرار گرفته است.

مدیر مرکز قروه‌درگزین خاطرنشان کرد: با تولید پادکست قصه‌گویی به زبان ترکی به دنبال معرفی قصه‌های کهن، احترام به پدربزرگها و مادربزرگها به عنوان نیاکان ما و حفظ اصالت زبان ترکی بوده‌ام.

هدیه  فرماندار قروه‌درگزین به کودکان و نوجوانان

در این سفر یک روزه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با فرماندار شهرستان اسدآباد دیدار کرد.

مدیرکل کانون به قدمت 24 ساله مرکز اسدآباد اشاره و تصریح کرد:  محوطه مرکز، پنج سال بدون دیوار بوده است و حدود 18 سال پیش دیوار کشی و محوطه سازی شده است و این مرکز به فوریت به بهسازی و بازسازی نیاز دارد.

وی ادامه داد: موتورخانه مرکز دچار پوسیدگی شده که موجب هدررفت انرژی می‌شود. همچنین سالن نمایش به تجهیز و تعمیر نیاز دارد.

ابراهیمی‌هژیر به مواردی چون ساخت رمپ، اصلاح روشنایی سالن مطالعه و نصب دوربین مدار بسته اشاره و خاطرنشان کرد: هر آنچه برای کودکان و نوجوانان این شهرستان سرمایه‌گذاری کنید کم است زیرا این فرزندان ما آینده‌سازان کشور بوده و باید آنها هر چه بیشتر با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا کنیم و کانون پرورش فکری بهترین فضا و مکان برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =