قصه یکی از بهترین راه‌های بیان امر به معروف و نهی از منکر به کودکان و نوجوانان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: قصه گفتن یکی از بهترین راه‌ها برای بیان فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و جشنواره قصه‌گویی می‌تواند در این زمینه راه گشا باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، حجت‌الاسلام حمید جعفری، معاون علمی، فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با مدیرکل کانون دیدار کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این دیدار با اشاره به رویکرد، فعالیت‌ و برنامه‌های کانون پرورش فکری اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون تخصصی‌ترین مرکز کودک و نوجوان است و جامعه هدف ما قشر کودک و نوجوان بوده فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان هنر و در قالب‌ مسابقه، جشنواره، مهرواره و... برای بچه‌ها گفته شود تا در ذهن آنها نهادینه شود.

معصومه ابراهیمی‌هژیر گفت: قصه گفتن یکی از بهترین راه‌ها برای بیان امر به معروف و نهی از منکر بوده و جشنواره قصه‌گویی در این زمینه می‌تواند راه گشا باشد.

 در ادامه معاون علمی، فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با معرفی ساختار و چگونگی تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: این ستاد به عنوان نهادی نظارتی و فرا قوه‌ایی زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود و یکی از امامان جمعه موقت تهران به عنوان رئیس ستاد کشوری در این نهاد انجام وظیفه می‌کند.

حجت‌الاسلام حمید جعفری با اشاره به سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: به فرموده امام خامنه‌ایی بهترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان جامعه است که ضرورت دارد این امر در جامعه دستگاه‌های اجرایی ما نهادینه شود.

وی به لزوم کمک همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در آموزش کارکنان حول سه محور ضرورت، اهمیت و احکام امر به معروف و نهی از منکر و مهارت‌های ارتباط با مخاطب ، آشنایی با مباحث حقوقی به ویژه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد.

در پایان مدیرکل کانون آمادگی کامل خود و مجموعه کانون را برای گفتمان سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

قصه یکی از بهترین راه‌های بیان امر به معروف و نهی از منکر به کودکان و نوجوانان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =