گام برداشتن کانون پرورش فکری و کانون زبان در مسیر دانایی، علم و فرهنگ

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر دانایی، علم و فرهنگ قدم برمی‌دارد و کانون زبان ایران نیز یکی از ستون‌های تاثیرگذار برای تحقق این مهم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران بر تبیین نقش کانون زبان در اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ما در تلاش هستیم که همه ابزارهای این جریان را برای کانون زبان آماده و ظرفیت‌های لازم را مهیا کنیم.

حامد علامتی با تاکید بر ساری و جاری ساختن وحدت بین کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران عنوان کرد: این نگاه و دیدگاهی که یک مجموعه کار و مجموعه دیگر خرج می‌کند، اصلا درست نیست. هر دو مجموعه یک هویت واحد دارند و یک خانواده هستند. هر کدام ماموریت خاص خود را دارند، یکی در حوزه آموزش زبان و دیگری در حوزه پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

وی ایجاد انگیزه در بین کارکنان و مدرسان و توجه به مسایل فرهنگی در کانون زبان را ضروری دانست و افزود: ایجاد انگیزه فقط مربوط به مسائل مالی نمی‌شود همین که حرف‌های این عزیزان را بشنوید و آن‌ها بدانند که در کانون زبان دارای هویت هستند، برای‌شان ایجاد انگیزه خواهد کرد در عین حال حوزه فرهنگی نیز در کانون زبان ایران باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و به استان‌ها نیز تسری پیدا کند اصلا یکی از علت‌های اصلی انتصاب آقای مهدی ذوالفقاری به ریاست کانون زبان، علاوه بر سابقه علمی و بین‌المللی ایشان، چهره فرهنگی وی بوده است.

مدیرعامل کانون با اشاره به تعطیل‌کردن برخی از مراکز زیان‌ده خاطرنشان کرد: به رییس کانون زبان گفته‌ام که در صورتی که درآمد داشته باشید همه شریک خواهند بود و اگر زیان داشته باشید باز هم همه شریک خواهند بود، این نگاه باعث رشد مجموعه خواهد شد.

علامتی در ادامه بر تشکیل‌نشدن کلاس‌های زیر حد نصاب تاکید کرد و گفت: البته تنها در برخی از مراکز محروم و با تشخیص و صلاحدید رییس کانون زبان ایران می‌توانیم این کلاس‌ها را تشکیل دهیم ولی این مساله نباید به یک رویه تبدیل شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری درباره ایجاد مزیت نسبی در این مجموعه گفت: کانون زبان ایران باید در زمینه فناوری اطلاعات مجهز و پیشرو باشد، چون در غیر این صورت نمی‌تواند در این عرصه رقابت کند. استفاده از فناوری در بالاترین سطح آن می‌تواند جاذبه خوبی برای مخاطبان داشته باشد، پس لازم است مزیت نسبی خودتان را نسبت به دیگر موسسه‌ها پیدا کنید و روی آن مانور دهید، حتی اگر مزیت نسبی ندارید آن را برای خودتان ایجاد کنید تا بتوانید به رقابت بپردازید.

وی ادامه داد: هدف ما در کانون پرورش فکری کشف و پرورش استعدادهای ویژه است و در کانون زبان ایران نیز باید برای این مهم برنامه‌ریزی داشته باشیم که بی‌تردید با استقبال خانواده‌ها مواجه خواهد شد.

مدیرعامل کانون ضمن قدردانی از همکاران کانون زبان ایران به منظور افزایش آمار ثبت‌نام ترم تابستان گفت: به لطف خداوند متعال در همین مدت کوتاه نشان داده‌اید که علی‌رغم مشکلات موجود روند صعودی را در کمیت و کیفیت داشته‌اید و این فرایند، نویدبخش روزهای بسیار خوب برای کانون زبان ایران خواهد بود که به امید خدا جشن آن را در صد سالگی این مجموعه خواهیم گرفت.

علامتی با اشاره به نزدیکی صدمین سال تاسیس کانون زبان ایران گفت: ضروری است تا کمیته و ستادی برای پاسداشت این رویداد مهم تشکیل شود و به بهترین شکل ممکن در استان‌ها نیز برگزار شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران اظهار داشت: امیدواریم نتایج مباحثی که در این نشست مطرح شده است در شروع ترم پاییز کانون زبان ایران مشهود باشد.

مدیرعامل کانون همراهی با وزیر آموزش و پرورش در سفرهای استانی را برای هر دو مجموعه کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران یک فرصت مهم دانست و بیان کرد: در این سفرها از مراکز کانون زبان آن استان‌ها نیز بازدید و ضمن گفت‌وگو با مدرسان و کارکنان این مراکز، برای اجرایی کردن مصوبه‌ها تلاش می‌کنیم.

تاکید بر اهمیت رعایت حجاب و عفاف در کانون زبان به‌عنوان یک مجموعه دولتی، انتقاد از نگاه کارمندی و دولتی داشتن، رویکرد تعاملی با مدرسان و کارکنان، تبدیل مراکز کانون پرورش فکری به مرکز ثبت‌نام کانون زبان، سرمایه‌گذاری برای آموزش زبان فارسی در خارج از کشور، بهره‌گیری از ابتکار و خلاقیت در برنامه‌ها و آموزش‌های کانون زبان، شکل‌گیری کانون دانش‌آموخته‌ها و انتقال نیروهای کانون به آموزش و پرورش از دیگر موضوع‌هایی بود که مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آن‌ها پرداخت.

یادآوری می‌شود، گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز یک‌شنبه 12 شهریور 1402 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد و در آن، مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان و معاونان این مجموعه به سخنرانی و ارایه گزارش از فعالیت‌های این مجموعه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =