نشست آموزشی اصول تغذیه و بهداشت در کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد

نشست آموزشی «اصول تغذیه و بهداشت» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ویژه کارکنان، مسئولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ، نشست آموزشی «اصول تغذیه و بهداشت» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و با حضور جانمحمد ملک زاده  دکترای تغذیه ، پیش از ظهر دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲، به مناسبت هفته ملی کودک به‌صورت حضوری با هدف افزایش سطح علمی و دانش و ارتقاء سلامت و بهداشت کارکنان برای تمامی کارشناسان، مسئولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

ملک زاده  ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کانونی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در تداوم برنامه‌های پیشگیرانه بر نقش تغذیه سالم در پیشگیری و حتی درمان سرطان، تأکید و اظهار کرد: شیوه‌ی زندگی و عادت‌های تغذیه‌ای ناسالم، سهم مهمی در بروز سرطان دارد و مصرف برخی از مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه و فیبرها از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: نوع و مقدار پروتئین غذایی، سهم چربی‌های اشباع و چربی‌های غیراشباع و هم‌چنین نوع آماده‌کردن این مواد از عوامل غذایی هستند که می‌توانند در کاهش و یا افزایش بروز بیماری سرطان مؤثر باشند.

کارشناس تغذیه در بخش دیگری از سخنانش، علل یک‌سوم سرطان‌ها را تغذیه نامناسب عنوان و اظهار کرد: عوامل تغذیه‌ای در پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌ها  نقش اساسی دارند  وعدم فعالیت بدنی، التهاب‌های مزمن، چاقی، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب، آلوده‌کننده‌های محیطی و غذاهایی با نمک بالا از عوامل مهم محرک سرطان به‌شمار می‌روند.

وی به چاقی در کودکان و بروز بیماری‌ها اشاره کرد و از مسوولان و مربیان خواست تا مضرات چاقی را در قالب فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری کودکانه برای کودکان مراکز فرهنگی هنری بازگو کنند. 

 گفتنی است ۱۵ الی ۲۱ مهر با نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =