آسمند: هفته‌ی ملی کودک فرصتی برای آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و حساس کردن جامعه به نیازهای کودکان است

همزمان با روز جهانی کودک استاندار چهارمحال و بختیاری با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری دیدار داشت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، اعضا ومربیان مراکز کانون استان روز یکشنبه با استاندار دیدار کردند. در ابتدای این دیدار، حجت ا... آسمند مدیر کل کانون استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال ۱۴۰۲ حضور استاندار و مدیر کل امور اجتماعی ارائه داد. وی دراین گزارش، با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری گفت: تمام مراکز فرهنگی ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرها و مناطق کم برخوردار مستقر هستند و تعداد قابل توجهی از مراکز روستایی از داشتن این مراکز محروم هستند.

حجت‌الله آسمند در نشست استاندار با اعضای کانون پرورش فکری استان به مناسبت هفته کودک افزود: در زمان حاضر چهار مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در۸۵ روستای استان فعال هستند و تلاش شده محرومیت کودکان روستایی با پررنگ‌تر شدن فعالیت مراکز سیار روستایی جبران شود.

وی با بیان اینکه ۶۲ فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متاثر و نشات گرفته از کتاب و کتابخوانی است، گفت: ۲۵۶ هزار کتاب در کتابخانه‌های این مجموعه به شکل کتابخانه باز در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دارد.

آسمند ادامه داد: با هدف بازنگری کتاب‌ها موجود امسال تاکنون هشت هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به مجموعه کتاب‌های استان اضافه شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده طی ۲ نوبت تا پایان سال کتاب به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی برگزاری ۴۰ عنوان کارگاه‌های تخصصی و عمومی(کارگاه‌های اوقات فراغت) برای هفت هزار کودک و نوجوان، برگزاری دوباره طرح کانون مدرسه و زیرپوشش قراردادن هفت هزار دانش‌آموز، اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی برای هفت هزار کودک با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تهیه یک هزار دست‌سازه فرهنگی برای کودکان ایرانی در پیاده‌روی اربعین، برگزاری ۱۶۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت برای هشت هزار کودک، گردهمایی کودکان عاشورایی، جشن شب عید غدیر، روایت‌گری عاشورا با شرکت سه هزار کودک را از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

برگزاری ۲۲۰ برنامه به مناسبت هفته کودک در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۲۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در این استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم جشن و برپایی نمایشگاهی از آثار کودکان در روز ۱۹ مهربا مشارکت شهرداری، محیط زیست، آموزش و پرورش، دادگستری و جمعیت هلال احمر، عضویت رایگان کودکان در کانون، تجلیل از فرزندان شهدای سلامت، حرم، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و یادمان شهدای کودک را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

آسمند اظهار داشت:برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان درباره کودک با هدف آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و حساس کردن والدین، مسوولان وجامعه به نیازهای کودکان است.

جشنواره قصه گویی؛ فرصتی برای معرفی قصه‌گوهای برتر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بیست و پنجمین جشنواره قصله گویی فرصتی برای رقابت قصه‌گویان و معرفی قصه‌گوهای برتر استان به شمار می‌رود.

آسمند یادآور شد: بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در همه گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان، بزرگسالان و پدربزرگ مادرپزرگ‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قصه هنر و ابزاری است که در آن تمام هدف‌های آموزشی و تربیتی ومواردی که مربوط به تربیت کودک است درآن دنبال می‌شود و این قصه‌گو است که با انتخاب نوع، متن و بیان موثر باید بتواند مفاهیم تربیتی را به کودک و نوجوان انتقال دهد.

آسمند با تاکید براینکه اثر تربیتی قصه‌ها در گذشته بیش از ابزارهای آموزشی بود افزود: تلاش می‌شود با برگزاری این جشنواره‌ها ابزار و هنر قصه‌گویی در جامعه گسترش یابد.

وی تاکید کرد: در کنار سایر ابزارهای آموزشی قصه می‌تواند ابزارو هنر کم هزینه و پرمنفعت برای کودکان به شمار برود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۳۸۲ نفر در بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی در استان شرکت کردند که از این تعداد ۱۳ نفر به‌عنوان برگزیده استانی، چهار نفر برگزیده منطقه‌ای و۲ نفر برگزیده ملی معرفی شدند.

آسمند: هفته‌ی ملی کودک فرصتی برای آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و حساس کردن جامعه به نیازهای کودکان است

در بخش دوم  این دیدار، اعضا کودک مراکز فرهنگی استان با اجرای  شاهنامه خوانی، قرائت مطالبات، طرح ها و پیشنهادات پارلمان کودک کانون، قصه گویی، دلنوشته خوانی وهم خوانی کتاب "خانواده و کودک "و اهدا دست سازه به استاندار محترم به هنر نمایی پرداختند.

در ادامه ی این نشست، استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیر کل امور اجتماعی با استقبال از مطالبات، طرح ها و پیشنهادات ارائه شده توسط اعضا کودک، پیرامون اهمیت هفته ی ملی کودک و بیست و پنجمین جشنواره ی بین المللی قصه گویی به ایراد سخن پرداختند 

رونمایی از پوستر بیست و پنجمین جشنواره ی بین المللی قصه گویی و گرفتن عکس یادگاری کودکان با استاندار ومدیر کل امور اجتماعی بخش پایانی این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =