حضور مدیر کل کانون البرز در گفتگوی ویژه خبری شبکه البرز/کودکی بهتر با بازی و شادی و امنیت روانی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در برنامه‌ی گفتگوی ویژه خبری سیمای البرز فعالیت‌های کانون را به مخاطبان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری در ابتدای این برنامه که شامگاه روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ از شبکه ی تلویزیونی البرز پخش شد،  به هفته‌ی ملی کودک و فعالیت‌های شاخص کانون در این هفته اشاره کرد؛ برگزاری جشن آغاز هفته‌ی ملی کودک و اکران پویانمایی «بچه زرنگ» برای دانش آموزان با حضور بخشی از دانش آموزان مناطق کم برخوردرا شهر کرج، اجرای جشن ویژه روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک در بیمارستان امام علی(ع) با همکاری بیمارستان امام علی (ع)، شهرداری کرج و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و برگزاری نشست فعالان کودک از جمله برنامه‌های مهمی بود که این مقام مسؤول به آن‌ها اشاره کرد.

عاشری در ادامه ضمن معرفی  فیلم پویانمایی سینمایی بچه زرنگ از  دلایل محبوبیت زودهنگام آن در بین خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان سخن گفت.

کودک باید فرصت کشف و تجربه پیدا کند

مدیر کل کانون البرز در بخش دیگری از سخنانش  «کودکی بهتر، زندگی بهتر»  را شعار هفته‌ی ملی کودک در سال ۱۴۰۲ دانست و  افزود کودکی بهتر با بازی و شادی و امنیت روانی ایجاد خواهد شد.

این مقام مسؤول ادامه داد بر خلاف تصور برخی  کودکی بهتر در گرو فراهم کردن رفاه بیشتر نیست چرا که بسیار شاهد بوده‌ایم که خلاقیت‌ها در کمبودها رشد کرده‌اند.

خانواده‌ها به نشان کانون اعتماد دارند

مدیر کل کانون البرز در بخش دیگری از این نشست خبری به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌های کتابخوانی، قصه‌گویی، کار خلاق و ... اشاره کرد و افزود فعالیت در کانون محدود به مکان نیسست بلکه تمرکز مربیان عزیز بر روی اجرای فعالیت است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از متخصصان در هر حوزه گفت تولید کتاب و اسباب بازی متناسب با گروه سنی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از انجام پژوهش و تحقیق و فرآیند انتشار و تولید  افزود خوشبختانه خانواده‌ها به نشان کانون اعتماد دارند و از کتاب ها، اسباب بازی ها و محصولات فرهنگی استقبال می‌کنند.

عدالت در توزیع خدمات فرهنگی، هنری

این مقام مسؤول همچنین به خدمات کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تلاش در جهت رساندن خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مناطق روستایی و کم برخوردار شهری مطالبی را عنوان و از استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌های این مناطق از فعالیت‌های کانون سخن گفت و افزود ما در تلاش هستیم تا از مشوق ها و انگیزه‌های درونی برای کودکان و نوجوانان استفاده کنیم تا اهل مطالعه شوند.

مراکز کانون در استان بسیار کمتر از فضاهای مورد نیاز است

عاشری در پاسخ به سوال عدم تناسب مراکز با نیاز مخاطبان افزود پژوهشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز انجام شده و نتایج این پژوهش علمی نشان می‌دهد که ما برای پوشش تمامی مخاطبان استان حداقل به ۵۲ مرکز فرهنگی، هنری احتیاج داریم.

آموزش ایمان و خود باوری به کودکان و نوجوانان در قالب قصه‌گویی

مدیر کل کانون البرز، در سخنانی ضمن معرفی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون، به تاثیر قصه در آموزش ایمان و خود باوری به کودکان و نوجوانان، اشاره کرد.

این مقام مسؤول در پایان سخنانش از حمایت های ننماینده‌ی محترم ولی فقیه و امام جمعه‌ی محترم کرج بابت توجه به کودکان و حقوق آنان و راه اندازی قرارگاه تتخصصی کودک با هدف جلب توجه مسؤولان امر به این موضوع مهم قدردانی کرد.

شایان ذکر است  گزارش میدانی از فعالیت‌های کانون و مطالبات مردمی نیز در این  گفتگوی ویژه پخش شد.

دریافت ویدیوی کامل گزارش ویژه خبری 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =