کد خبر: 332323
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
نمایشگاه نقاشی کودکان مرکز شماره یک شهرکرد

نمایشگاه نقاشی کودکان به کوشش مرکز شماره یک شهرکرد در محل مرکز شماره دو شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ کودکان و نوجوانان بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه‌های آینده هر کشورند که اگر درست مراقبت شوند و سرمایه گذاری مناسب برای تربیت و شکل گیری زندگی سالم وشناسایی توانمندی های آنان انجام شود، می‌توانیم در آینده شاهد کودکان و نوجوانانی تندرست، توانمند و خلاق باشیم که از مهارت‌ها و توانایی های خود به درستی استفاده کرده و همسو با این رشد و بالندگی برای جامعه پیرامون  و کشور خود مفید و سازنده باشند.

به کارگیری هنر در خدمت سلامت، خودباوری و بالندگی روان کودکان و نوجوانان و حمایت از کودکانی که دچار بیماری شده‌اند یکی از راه های دستیابی به این مهم است.
در این راستای با تلاش و پیگیری همکاران شماره یک شهرکرد و حمایت و همراهی اداره کل کانون استان و جمعی از دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار منتخب نهمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان روز سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ در محل مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد با حضور کارشناس هنری و ادبی استان، مسئولین و مربیان مراکز فرهنگی هنری برگزار شد.
در این نمایشگاه که همسو با اهداف اصلی جشنواره و نیز باهدف معرفی و شناسایی جشنواره و آشنایی با توانمندی‌های کودکان بیمار در شهرکرد برگزار شد ۴۰ اثر از آثار منتخب جشنواره به مدت یک هفته به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

معرفی آثار، اجرای فعالیت های معرفی کتاب، قصه گویی،  ایستگاه نقاشی، معرفی وقایع و ایام معرفی روز جهانی استخوان و مفصل کودکان باهدف افزایش آگاهی درباره سلامت رشد استخوانی کودکان و تشخیص بیماری‌های مرتبط با آن و اهمیت  غربالگری برای تشخیص و درمان به موقع برای مادران بازدید کننده  از دیگر فعالیت های جنبی اجرایی در این نمایشگاه بودند.


جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار به همت گروه سلامت وهنر و با همراهی کودکان بیمار از کشورهای مختلف دنیا برپا می‌شود. امسال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ کشور جهان از جمله بلغارستان، مجارستان، اوکراین، ایتالیا، عمان، امارات متحده عربی، ترکیه و غیره با این جشنواره همراهی نمودند.  همه افرادی که با این جشنواره همراهی می نمایند به طور خودجوش و بدون چشمداشت محبت و همراهی می شوند.
در هر دوره حدود ۳۰ هنرمند و بیش از ۲۰ داور نقاش بین‌المللی با جشنواره همراهی دارند. 
هدف اصلی این جشنواره کمک به افزایش توان جنگیدن با بیماری و ارتقای سلامت روان برای مبارزه با بیماری ، بهبود روح و روان کودکان بیمار و کمک به بهبودی حال “دل” کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =