روح کودکان را در مسیر تعالی و آینده‌سازی هدایت کنید

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری روز ۱۱ آبان‌ ۱۴۰۲ در سفر یک روزه به استان زنجان در جمع کارکنان کانون این استان گفت: مربیان در ساحت الگو برای کودکان و نوجوانان در قلب مراکز هستند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روح‌الله عباسی‌نژاد در این سفر ضمن بازدید از برخی مراکز فرهنگی و هنری و کانون زبان زنجان با مربیان و کارکنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در نشست با مربیان بر اهمیت نقش تربیتی آن‌ها برای نسل آینده‌ساز کشور تاکید و خاطرنشان کرد: خدمت به نسل پایه، فرصتی ویژه و موهبتی الهی است چرا که کودکان داری روح ظریف و منعطفی هستند که می‌توان آن را در مسیر تعالی و آینده‌سازی هدایت کرد.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با اشاره به موضوع تربیتی‌زندگی در حوزه‌های مختلف گفت: هر کدام از ما باید در حوزه‌های کاری خود به این موضوع توجه داشته و آن را رعایت کنیم.

وی درونی‌سازی اخلاقیات، معرفی دورنمای شخصیت اجتماعی و تفهیم حقوق اجتماعی کودکان و نوجوانان را سه کار ویژه اساسی در ساحت مربی‌گری عنوان کرد.

عباسی‌نژاد در این باره توضیح داد: نقش شما در ساحت ارزشمند یک مربی در وهله اول درونی‌سازی اخلاقیات، دوم معرفی دورنمای شخصیت اجتماعی و سوم تفهیم حقوق اجتماعی کودکان و نوجوانان است و مربی برای اینکه بتواند این نقش‌ها را به بهترین نحو ممکن عملی کند؛ نیازمند آموزش، خودارتقایی، روزآمدی، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و خلاقانه و همچنین استفاده از شیوه‌های آیینی و سنتی اثربخش است.

وی رکن اساسی جذب کودکان و نوجوانان در مراکز را اخلاق‌مداری عنوان و تاکید کرد: مربی اخلاق‌مدار، غالب بایدها و نبایدها و الزام‌های اخلاقی را برای تربیت کودک و نوجوان می‌داند و از این منظر پیشرو است.

علیرضا عیسی‌خانی مدیرکل کانون استان زنجان نیز در آغاز این نشست با ارائه‌ی گزارشی از تعداد مراکز ثابت، سیار و پستی، نیروی انسانی، فعالیت مراکز فرهنگی هنری و کانون زبان ایران به ظرفیت‌های کانون استان از جمله نیروی انسانی متعهد و متخصص، با تجربه و توانمند اشاره کرد.

عباسی‌نژاد در بازدید از کانون زبان استان زنجان نیز، این مجموعه را بخشی از کانون پرورش فکری دانست که از اعتبار و اعتماد ویژه‌ای نزد مخاطبان برخوردار است و بر ارتقای محتوا و حفظ سلامت این فضای آموزشی تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =