جشنواره قصه گویی فضایی نو برای پژوهش  و تحقیق دانشجویان

یاسر پیر علی رییس دانشگاه شهرکرد: دانشگاه بستری مناسب برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی در راستای قصه‌گویی و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی بومی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان یاسر پیر علی رییس دانشگاه شهرکرد همزمان با برگزاری مرحله ی استانی جشنواره  گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ قصه‌گویی و قصه‌پژوهی از جمله تاثیرات مثبت بخش علمی قصه گویی به شمار می آید که دانشجویان با استفاده از این فرصت ارزشمند می توانند ظرفیت های مناسب پژوهشی و علمی در این راستا ایجاد کنند و به دستاورد های عملی و علمی دست یابند.
پیر علی پیوند دانشگاه شهرکرد با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یک بعد تازه در مسیر های علمی پژوهشی دانست و افزود: این ارتباط می تواند تاثیر بسزایی در تحقیقات میدانی دانشجویان داشته باشد و برگزاری این برنامه در دانشگاه توجه دانشجویان را به تحقیق در خصوص جایگاه قصه و قصه‌گویی در زندگی، تأثیر قصه بر هویت بخشی به کودکان و به‌ویژه نوجوانان و نقش قصه‌گویی در رشد شناختی کودکان جلب نماید.
یاسر پیر علی رییس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: دانشگاه بستری مناسب برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی در راستای قصه‌گویی و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی بومی است و جشنواره قصه گویی فضایی نو برای پژوهش  و تحقیق دانشجویان است.
رییس دانشگاه شهرکرد برگزاری جشنواره قصه گویی  بصورت عمومی و مردمی را یک اتفاق شایسته دانست و افزود: این روند می تواند تاثیر مثبتی بر دیدگاه های عمومی نسبت به جریانات بین بخشی ادارات داشته باشد و طیف گسترده تری از اقشار جامعه را در بر بگیرد.
وی گستردگی دامنه شرکت کنندگان در این جشنواره اعم از دختران، پسران، زنان، مردان، پدر بزرگها و مادر بزرگها را یک رویداد فرهنگی مناسب در برقراری ارتباط میان نسل ها دانست و اضافه کرد: قصه گویی برای کودکان، رابطه بین والدین و فرزندان را تقویت می‌کند. با توجه به اینکه خانواده های نوین زمان کمتری را با کودک سپری می‌کنند، گفتن قصه برای کودک توسط مادرو  پدر، بین والدین  و فرزندان هم‌زبانی ایجاد کرده و رابطه آن‌ها را صمیمی‌تر می‌کند.
پیر علی در این باره افزود:  پرسشگری و مطالبه‌گری مساله ای است که کودک  طی فرایند قصه گویی یاد می‌گیرد و می‌آموزد که چگونه در مکالمات هدفمند، با اعتمادبه‌نفس مشارکت کند.
وی بیان کرد: آموزش به کمک قصه گویی بهترین روش آموزشی برای کودکان است. قصه گویی برای کودکان نه‌تنها از طریق والدین تأثیرات شگفت‌انگیزی دارد، بلکه مربیان آموزشی نیز می‌توانند این شیوه را برای انتقال بهتر مفاهیم به کار گیرند.
مرحله ی استانی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار محال و بختیاری قرار است از ۲۰ الی ۲۲ آبان ماه در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور عموم مخاطبان و دانش آموزان مدارس برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =