اهداف جشنواره قصه‌گویی امسال، عمومی‌سازی فرهنگ قصه‌گویی بین مردم است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اهداف جشنواره قصه‌گویی امسال، عمومی‌سازی فرهنگ آن بین مردم است که عامه مردم آگاه شوند قصه‌گویی ابزاری برای رشد و تربیت کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حجت‌الله آسمند در آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، اظهار داشت: اولین جشنواره قصه‌گویی در سال ۷۶ در استان گیلان و شهر رشت برگزار شد و دومین جشنواره در مازندران و به همین ترتیب در شهرها و استان‌های مختلف اجرا شد تا سال گذشته که در شهر یزد برگزار شد.  
وی افزود: جشنواره قصه‌گویی امسال با شعار «با قصه لبخند بزنیم» اجرا می‌شود و هدف از قصه‌گویی صرفا برگزاری یک جشنواره چند روزه نیست بلکه هدف، ترویج فرهنگ قصه‌گویی بین خانواده‌ها، معلمان، مربیان و همه دست‌اندرکاران آموزش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.  
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان داشت: قصه به عنوان یک ابزار مهم تربیتی از سال‌های بسیار دور بین خانواده‌های ما رایج بوده و هنری بوده که پدر و مادر و معلم برای رشد و پرورش فکری و فرهنگی کودک و نوجوان از آن بهره می‌گرفتند.  
وی تشریح کرد: امسال یکی از اهداف قصه‌گویی، عمومی‌سازی آن بین مردم است که قصد داریم پدران، مادران و همه افراد مرتبط با حوزه آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان و عامه مردم این آگاهی را پیدا کنند که قصه‌گویی ابزاری برای شادی و نشاط قشر کودک و نوجوان در کنار آموزش و رشد فکری، ذهنی، اجتماعی، علمی و تربیتی آنان است.

جهت دیدن گزارش تصویری مرحله استانی بیست وپنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کلیک نمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =