قصه‌های قرآنی قصه‌های آموزنده برای همه‌ی سنین

محمود رضایی قصه‌گوی هفتاد و یک ساله‌ی مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی قصه‌گویی در البرز،  قصه‌های قرآنی را برای همه‌ی سنین پند آموز و مناسب دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این قصه‌گو که  با قصه‌ی «صبر ایوب» در بخش پدربزرگ‌، مادربزرگ‌ها در مرحله‌ی استانی بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی حضور یافته بود در گفت‌و گو با روابط عمومی کانون البرز گفت قرآن یکی از منایع اصلی قصه‌گویی است و قصه‌های آن برای همه‌ی نسل‌ها پند آموز است.

این قصه‌گو که اولین بار است در جشتواره‌ی قصه‌گویی حضور پیدا می‌کند از  کسبه‌ی محله‌ی حصارک بالاست و طریق خدیجه میرزایی، مربی فرهنگی این مرکز و  رابط  جشنواره‌ با قصه‌گویی کانون آشنا شده است.

وی در پاسخ به  علت انتخاب قصه‌ی صبر ایوب می‌گوید صبر ایوب  آن قدر ارزشمند است که در فرهنگ ما به ضرب‌المثل هم تبدیل شده است و این قصه می‌تواند برای تمام سنین پند آموز باشد و می‌افزاید این قصه درس زندگی می‌دهد زیرا ایوب پیامبر تمام دار و ندارش را از دست می‌دهد اما ایمانش را هرگز ولی ما متاسفانه در زندگی امروزی شاهد هستیم که بسیاری از افراد با یک مشکل کوچک ایمان خود را از دست داده و زود نا امید می‌شوند .

پس باید کودکان و نوجوانان و بزرگسالان این قصه‌ها را بشنوند و از بزرگان دینی عبرت بگیرند.

وقتی  او می پرسیم از قصه‌های بچگی چیزی به یاد دارد یا خیر ؟می‌گوید مادرم خدا بیامرز با وجود آن که بی سواد بود اما  از قصه‌های مذهبی و محلی مدام برای ما تعریف می‌کرد .

ایشان که از مداحان و ذاکران  اهل بیت نیز هست می گوید اصالتا اهل ییلاق نور مازندران هستیم اما خودم متولد محله‌ی پیروزی تهران هستم و حدود ۶۸ سال است که ساکن کرج هستیم.

این پدربزرگ در توصیه‌ی پایانی گفت از تمام عزیزان می‌خواهم که مشکلات موجود را که در همه‌ی دنیا نیز وجود دارد، به پای دین  ننویسند و کمبودها،  آن‌ها را از انجام واجبات دینی دور نکند و همیشه خدا را در نظر داشته باشند تا به لطف خدا و حمایت مسوولان هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =