بررسی فعالیت‌ها و مشکلات مراکز در نشست فصل پاییز مربی مسوولان  کانون گلستان

نشست فصل پاییز مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان سال ۱۴۰۲ در دو حوزه شرق و غرب در مراکز فرهنگی هنری مینودشت و کردکوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، در این نشست که با حضور سرپرست،  کارشناس مسئول و تمامی کارشناسان حوزه ستادی و مربی مسوولان مراکز کانون برگزار شد، مواردی بررسی فعالیت‌های شش ماهه اول مراکز، مسائل و مشکلات، برنامه‌های استانی تا انتهای سال و امور جاری انجام شد.

در ابتدای این نشست الهه غیناقی، سرپرست کانون استان ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: بهترین ارزیابی، بررسی و تحلیل از خودمان است و هیچکس نمی‌تواند ما را به اندازه‌ی خودمان، ارزیابی کند.

نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان

غیناقی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌هایی که در ابتدای سال تدوین شده بود،  گفت: در هشت ماه گذشته، سیاست‌ها و راهبردها ابلاغ شده و همچنین فعالیت‌ها و برنامه‌ها اعلام و تبیین شده است و در انتهای سال باید عملکردهای مراکز را ارزیابی کنیم؛ به زودی سعی می‌کنیم هر سه ماه یک‌بار رتبه‌بندی و ارزیابی عملکرد مراکز را اعلام می‌کنیم.

وی همچنین ضمن تشکر به‌جهت برگزاری باشکوه مرحله‌ی استانی ۲۵مین جشنواره بین‌المللی قصه گویی، برای برگزیدگان در ادامه راه آرزوی موفقیت کرد و بیان داشت: قصه‌گویی به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت شده است؛از همین‌رو مهمترین سیاست ما، بیرون بردن قصه‌گویی از  جغرافیای همکاران کانونی بود که سعی کردیم از همه ظرفیت‌ها برای تبلیغات، اطلاع رسانی، ثبت‌نام، حضور و در نهایت برگزاری جشنواره استفاده کنیم.

ارتباط حسنه‌ی مربی مسوولان با دیگر دستگاه‌های فرهنگی، پیگیری بودجه‌های اعتبارات تملک دارایی‌ها، پیگیری و حضور خیرین در برنامه‌های کانون و ارسال به موقع گزارشات از دیگر نکاتی بود که توسط سرپرست کانون در این نشست مطرح شد.

نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان

در ادامه محمدحسین منتظری، کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون گلستان به ارائه گزارشی از عملکرد مراکز شامل تعداد اعضا، امانت کتاب، برنامه‌های برگزار شده پرداخت و بر لزوم جذب و پایدارسازی عضو،  مطالعه دقیق شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق مراکز، تاکید کرد.

مریم آریافر، کارشناس فرهنگی کانون گلستان نیز ضمن تشکر از همکاران به جهت تلاش در ثبت‌نام و ارسال اثر به جشنواره قصه‌گویی، با اشاره به طرح کانون مدرسه، گفت: در برگزاری این طرح باید با برگزاری نشست با مدیران مدارس، معلمان به بهتر برگزار شدن آن کم کرده و دانش‌آموزان حاضر در مرکز را نیز ثبت نام کنیم؛ وی همچنین از کتابهای گام به گام تا اندیشه و حال خوش زندگی و ... بعنوان منابعی معتبر جهت استفاده در این طرح نام برد.

همچنین مسوول امور  مالی اداره کل کانون گلستان نیز در این نشست بر اهمیت جذب اعتبارات مالی و چگونگی هزینه‌کرد در این حوزه تاکید کرد.

مسوول امور اداری نیز به سوالات همکاران در این حوزه پاسخ داد.

نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان

همچنین کارشناس ارزیابی عملکرد اداره کل کانون، بر ضرورت ایجاد میز خدمت در مراکز تاکید کرد و به ارزیابی عملکرد مراکز بر اساس نمودارهای مبتنی بر سامانه کتابداری پرداخت.

کارشناس هنری استان نیز به تشریح شیوه‌نامه نمایش و سرود پرداخته و از همکاران خواست تا در این جشنواره‌ها حضور پررنگی داشته باشند و کارشناس ادبی استان نیز از مربی مسوولان خواست تا حضور اعضا در مسابقات، مهرواره و ... بیشتر باشد.

مسوول حراست کانون گلستان نیز در این نشست به ارائه مسائل حفاظتی و مراقبتی کارکنان پرداخت.

مسوول روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کانون گلستان نیز ضمن تشکر از همکاری مربی مسوولان، سرعت در ارسال اخبار روز و همچنین تولید محتوا توسط مربیان و اعضا را یکی از ضروریات در این بخش دانست.

همچنین مربیم سوولان حاضر در نشست نیز به ارائه نقطه نظرات و مسائل و مشکلات مراکز خود پرداختند.

گزارش تصویری نشست فصلی

نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان

نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان

نشست فصلی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =