حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی در برنامه‌های کانون استان آذربایجان شرقی

فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری با حضور در استان آذربایجان شرقی در برنامه‌های کانون این استان حضور یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم پایانی اولین سوگواره ملی بچه‌های اربعین با حضور مدیران‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با معرفی برگزیدگان در تبریز برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به منظور معرفی و تجلیل از برگزیدگان اولین سوگواره بچه‌های اربعین در دو بخش عکس و نقاشی ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در تالار خاقانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی حضور داشت و ضمن اجرای برنامه‌های متنوع از جمله سرود و قصه‌گویی از برگزیدگان کودک و نوجوان این سوگواره قدردانی شد.

حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی در برنامه‌های کانون استان آذربایجان شرقی

فروهر معدنی در آیین پایانی سوگواره ملی بچه‌های اربعین در تبریز با بیان اینکه این سوگواره را گامی در مسیر تقویت جریان عظیم فرهنگی اربعین می‌دانیم تصریح کرد: ایجاد و تقویت یک جریان عظیم فرهنگی با موضوع امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی برای آینده‌سازان میهن اسلامی اقدامی ضروری و مهم برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این رویداد بزرگ فرهنگی است.

مسئول ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه سوگواره بچه‌های اربعین برای اولین بار به میزبانی استان‌های آذربایجان شرقی در بخش عکس و نقاشی، ایلام در بخش شعر و داستان و کرمان در بخش قصه‌گویی و پادکست در سال جاری برگزار شد، افزود: این سوگواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در ستاد اربعین کانون بود.

همچنین همزمان با مراسم پایانی، نمایشگاه آثار برگزیده نقاشی و عکس سوگواره بچه‌های اربعین در نگارخانه استاد یاسمی تبریز گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثار منتخب و برگزیده اولین سوگواره بچه‌های اربعین در دو بخش نقاشی و عکس در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار گرفت.

حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی در برنامه‌های کانون استان آذربایجان شرقی

برگزاری کارگاه ویژه عکاسی با حضور کمال شب‌خیز برای اعضای انجمن عکاسی کانون استان نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه این سفر، فروهر معدنی با حضور در مرکز مجتمع و شماره ۳ و ۴ کانون در تبریز با مربیان این مراکز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این بازدیدها در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز کانون و طرح کانون مدرسه بحث و تبادل نظر شد.

اهمیت و افزایش فعالیت مهارت‌های سواد خواندن و کارگاه‌های «حال خوش زندگی» از جمله نکته‌هایی بود که مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون بر آن تاکید داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =