مراسم معنوی زیارت عاشورا در دفتر استان کانون کرمانشاه

مراسم معنوی زیارت عاشورا در دفتر استان کانون کرمانشاه، در ایام فاطمیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مراسم معنوی زیارت عاشورا در دفتر استان کانون کرمانشاه، در ایام فاطمیه برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، گفت: زیارت عاشورا از زیارت‌هایی است که در سیره و کلام معصومین (علیهم‌السلام) و علمای بزرگ دین بر مداومت قرائتش، فراوان سفارش شده است، این زیارتنامه را که از سوی امام پنجم، امام محمدباقر (علیه‌السلام) به شیعیان تعلیم شده، می‌توان منشور و آیین‌نامه‌ی زندگی یک شیعه و یک مؤمن راستین دانست. زیارتنامه‌ای که در واقع صحیفه‌ای است مختصر؛ اما کامل از دیدگاه اسلام‌شناسی، معرفت‌شناسی، امام‌شناسی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی؛ در این زیارت انسان با عالی‌ترین مضامین معارف الهی در شناخت معصومین (علیه‌السلام)، به‌ویژه امام حسین (علیه‌السلام)  و نیز شناخت رابطه وجودی مردم با ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و مباحث انسان‌شناسی، همچنین وظایفی که یک شیعه‌ی حقیقی و یک عزادار صادق در قبال امام حسین (علیه‌السلام) و نهضت او دارد، آشنا می‌شود.
وی تصریح کرد: عظمت زیارت عاشورا و آثار و برکات آن سبب شده است که علما و بزرگان دین این زیارت را ورد و ذکر دائمی خود قرار داده و در کارها و مشکلات به آن متوسل شوند. این در حالی است که فرموده‌ی امام صادق (علیه‌السلام) به صفوان، ارزشی صدچندان به این زیارت بخشیده است (در حدیثی امام صادق (علیه‌السلام) به یکی از یاران خود به نام صفوان فرمودند: «ای صفوان هرگاه برای تو به سوی خداوند حاجتی روی داد، پس به وسیله این زیارت به سوی آن حضرت توجه کن و از هرجا و مکانی که بوده باشی، بخوان این دعا را و حاجت خود را از پروردگار خود بخواه که برآورده خواهد شد و خداوند از وعده خود خلاف نخواهد کرد».) بنا بر نقل برخی حکایات این زیارت، رافع عذاب قبر، رافع گرفتاری، دافع بیماری‌های مهلک و واسع رزق و روزی عنوان شده است.
گفتنی‌است در این مراسم همکاران ستاد کانون کرمانشاه حضور داشتند و زیارت عاشورا توسط یکی از همکاران بازنشسته‌ی کانونی قرائت گردید و مداحی متناسب با ایام فاطمیه توسط یکی از مداحان اهل بیت انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =