میزبانی شایسته مدارس استان یزد از قصه‌گویان کشوری

شش نفر از قصه‌گویان شرکت‌کننده در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در جمع دانش‌آموزان مدارس دولتی، غیردولتی و زرتشتیان یزد قصه‌گویی کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ در دومین روز از بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در یزد پایتخت قصه ایران نواهای دلنشین «یکی بود یکی نبود غیر از خدای مهربون هیچ کس نبود» در فضای مدارس یزد طنین انداز شد.

با هماهنگی و برنامه‌ریزی خوب مسئولان استان یزد زمینه بهره‌مندی هر چه بهتر از حضور قصه‌گویان کشوری در راستای ترویج فرهنگ قصه فراهم شده و در ایام برگزاری جشنواره تعدادی از قصه‌گویان جهت اجرا به مدارس مختلف استان یزد اعزام می‌شوند.

رویدادهای فرهنگی قصه‌گویی رسالت بزرگی در انتقال مفاهیم ایرانی برعهده دارند بنابراین در یک روز پر کار و شلوغ بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شش نفر دیگر از قصه‌گویان باتجربه و توانمند در نوبت صبح به مدارس سیدالشهدا و زرتشتیان مارکار و در نوبت عصر به مدرسه خاتمی در شهر یزد اعزام شدند.

آتنا بیات از استان مرکزی و سوگند آزادی از استان فارس با حضور در جمع دختران مدرسه سیدالشهدا برای ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان در پایه‌های پنجم و ششم اجرای قصه داشته و لحظات شادی را برای آنها آفریدند.

همچنین در میانه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی لیلا خلیفه‌سقا از اردبیل و هادی رفیعی از زنجان قصه‌های خود را برای ۱۰۰ دانش‌آموز مدرسه مارکار که از اقلیت زرتشت در یزد هستند اجرا کردند.

در پایان اجرای این قصه‌گویان، مدیر مدرسه مارکار (زرتشتیان) ضمن ابراز رضایت از اجرای قصه‌گویان با اهدای کتاب از آن‌ها تقدیر و تجلیل کرد.

در نوبت عصر نیز، رقیه مستقیم و زهرا میرزایی خواه نیز جهت اجرای قصه به مدرسه خاتمی اعزام شدند و در این مدرسه برای ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر به اجرا پرداختند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =