درخشش اعضای ادبی کانون همدان در مهرواره ملی بچه‌های اربعین کشور

اعضای ادبی کانون همدان در مهرواره ملی بچه‌های اربعین کشور که در استان ایلام برگزار شد در بخش داستان جزو نفرات برتر کشوری شناخته شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، آئین اختتامیه  مهرواره ملی بچه های اربعین در بخش ادبی به صورت حضوری و مجازی با دعوت از مهمانان و مسئولین ارشد کشوری و استانی با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

در این مهرواره کشوری، همدان در بخش داستان سه برگزیده داشت که پریا امیدی از مرکز بهار در بخش نونهال نفر اول، ریحانه امیدی از مرکز بهار در بخش نونگاه و یاسمین زهرا شکل آبادی عضو کارگاه داستان مرکز 3 در بخش نوجوان حائز رتبه دوم کشور شدند.

مهرواره بچه‌های اربعین که به همت و ابتکار ستاد اربعین کشور در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی در میان ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شده و استان ایلام، میزبان بخش ادبی این جشنواره ملی بود.

بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و فراهم ساختن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است که البته  استان ایلام، در بخش ادبی و در قالب‌های سفرنامه نویسی، داستان کوتاه و شعر میزبان برگزیدگان و تقدیرشدگان این بخش بود.

در این مهرواره گروه‌های سنی ۹ تا ۱۱سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) آثار خود را در بخش ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه ادبی در استان ایلام ارسال کردند.

گفتنی است ریحانه امیدی در جشنواره‌های مختلفی چون تئاتر، سرود، مسابقه الگوی من ، قصه گویی و کتابخوانی در سال‌های متمادی حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری بوده است. همچنین پریا امیدی در تئاتر ، سرود، مسابقه احکام، قصه گویی و معرفی کتاب در سالهای مختلف شایسته تقدیر و جزو نفرات برتر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =