اجرای بیش از ۱۵۰ ویژه‌برنامه در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر چهارمحال و بختیاری

برنامه های دهه ی فجر کمیته کودک و نوجوان درستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری حجت‌الله آسمند مدیرکل کانون استان از برگزاری بیش از ۱۵۰ ویژه برنامه در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‍‌ی فجر استان خبر داد.  

وی در این‌باره گفت: دهه‌ی فجر فرصتی مغتنم برای تحقق شعار "جشن ملی- مشارکت پر شور - آینده روشن" در میان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان است و کانون با در اختیار داشتن بیش از ۲۰ هزار عضو ثابت در مراکز و تحت پوشش قرار دادن  بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در طرح کانون مدرسه،  بستری مناسب برای تبیین و تشریح اهداف والای انقلاب اسلامی است و با وجود واحدهای سیار روستایی می‌تواند در نقطه نقطه‌ی استان در این ایام فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی اجرا کند.  
آسمند ادامه داد: پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی خلاقانه و متفاوت و اجرای ایده‌های نو در معرفی این ایام به قشر کودک و نوجوان از جمله نکات مهم در اجرای برنامه‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.  
مدیر کل کانون برگزاری جشنواره‌های استانی و شهرستانی نظیر، جشنواره ادبی بانگ آوران، جشنواره قصه‌های مذهبی قرآنی شهرستان بروجن، جشنواره سرود افرینش، جشنواره داستان کوتاه شهرستان فرخشهر و ... را از جمله برنامه های فراگیر کانون اعلام کرد و گفت: در این جشنواره‌ها اعضای غیر کانونی و خانواده ها نیز می توانند شرکت کنند.  
وی  عمومی سازی در برنامه های اجرایی دهه‌ی فجر را یک عدالت فرهنگی در این ایام دانست و بیان داشت: در برنامه‌های پیش‌بینی شده کلیه‌ی گروه‌های سنی نیز حضور خواهند داشت و اجرای برنامه در مراکز جهاندیدگان استان و سطوح شهر از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و غبار روبی قبور مطهر شهدا از جمله برنامه‌هایی به شمار می‌روند که با حضور خانواده‌ها و اعضا صورت می‌گیرند.  
این مسوول، ویژه برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی را نیز از سری برنامه‌های اجرایی در ایام مبارک دهه‌ی فجر عنوان کرد و افزود: در این نشست‌ها ابعاد مختلف انقلاب و شخصیت‌های تاثیرگذار در انقلاب اسلامی معرفی و تبیین می‌شوند.  
گفتنی است: برگزاری ایستگاه‌های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی، نشست‌های ادبی با حضور شاعران و نویسندگان، بحث و گفتگو  با موضوع اهداف انقلاب اسلامی و همدلی مردم در انقلاب، نمایش فیلم، معرفی ایام وقایع و روزشمار انقلاب اسلامی، قصه‌گویی ازقصه‌ها و خاطرات انقلاب، معرفی شخصیت‌ها و کتاب‌های تاریخ انقلاب، بازی‌های بومی محلی، ساخت لاله‌های کاغذی، کاروان دانایی، اجرای برنامه‌ی کتاب و کتابخوانی در روستاهای مختلف، شعرخوانی، معرفی وقایع، معرفی سرزمین، فضا سازی  مراکز با محوریت شعارهای انقلابی و... از جمله  برنامه های پیش‌بینی شده در کمیته کودک و نوجوان  استان چهارمحال و بختیاری در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط کانون  پروش فکری کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =