زنگ انقلاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری نواخته شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، حجت الله آسمند مدیرکل کانون از نواخته شدن زنگ انقلاب در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه روز  12 بهمن ماه سال جاری در 21 مرکز فرهنگی‌هنری کانون خبر  داد. 
آسمند در این آیین که با حضور اعضای ثابت مراکز استان برگزار شد به تشریح این روز پرداخت و گفت: اهمیت اجرای برنامه‌های نمادین ملی و فرهنگی در مراکز کانون تبیین اتفاق‌ها و جریان‌های تاریخی و فرهنگی است و مشارکت اعضا در این برنامه‌ها، به ماندگاری تاثیر اجرای آنان می‌افزاید.  
وی در این‌باره افزود: اجرای نمادین زنگ انقلاب برای کودکان و نوجوانان یعنی نواختن زنگ پرسشگری و کاوش در خصوص این رویداد تاریخی است و حضور مربیان تسهیلگر در این برنامه‌ها و تشریح این ایام همان اتفاقی است که به عنوان یک خروجی موثر می‌توان از برگزاری چنین آیین هایی به دست آورد.  
مدیر کل کانون تصریح کرد: این انقلاب میراث گرانبها و گنج بسیار ارزشمندی است که باید به نسل آینده تحویل دهیم. شناخت و آگاهی دادن از این بخش از تاریخ برای پذیرفتن این موهبت الهی در قشر کودک و نوجوان تاثیری دوچندان دارد.  
گفتنی است: همه ساله مراسم زنگ انقلاب روز دوازدهم بهمن به مناسبت آغاز دهه فجر و ورود تاریخی حضرت امام(ره) در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود. معمولا ویژه برنامه‌های ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با به زمین نشستن هواپیمای ایشان در فرودگاه مهرآباد آغاز می‌شود. ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، هواپیمای حامل امام امت در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و فراق ۱۵ ساله مردم و امام پایان یافت. 
آیین نواختن زنگ انقلاب صبح روز پنجشنبه 12 بهمن ماه در مراکز فرخشهر، جونقان، اردل، کوهرنگ، کیان، گندمان، بروجن، فرادنبه، شلمزار، مراکز شماره 1 ، 2 ، 3 و مجتمع شهرکرد، سورشجان، فارسان، باباحیدر، لردگان، گهرو ،هفشجان و مراکز سیار روستایی با حضور کودکان و نوجوانان به اجرا در آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =