کد خبر: 336679
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
بازدید 257
پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

جشنواره هنرهای تجسمی کشور در همدان با چند شگفتانه با حضور مسئولان کانون کشور، مدیران ارشد استان و برگزیدگان این جشنواره به کار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، امروز بعد از 10 ماه تلاش بی‌وقفه همکاران در کانون پرورش فکری همدان اختتامیه دوسالانه هنرهای تجسمی برگزار شد.

این اختتامیه بعد از روزهای متوالی جلسه و برنامه‌ریزی تنها برای شاد کردن و نشاندن لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان و ایجاد یک شور و نشاط در دهه فجر برگزار شد و همه در کانون می‌خواستند یک حرف را با برگزاری این جشنواره بزنند؛ اینکه  آغوش کانون همیشه بر روی همه بچه‌ها باز بوده و با صمیم قلب پذیرای آنها است. 

حال در این گزارش خواهیم گفت که این  اختتامیه دوسالانه هنرهای تجسمی با همه اختتامیه‌ها تفاوت داشت چون چند شگفتانه خلاقانه که توسط مربیان و اعضا انجام گرفته بود در این جشنواره به نمایش درآمد.

پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

این جشنواره همه چیزش رنگ و بوی هنر می‌داد،  در ابتدا محمد نوروزی، قاری نوجوان و از اعضای جامعه القران سوره کوثر را تلاوت کرد و در ادامه ثنا طهماسیان، از اعضای قصه‌گوی کانون ترجمه آیات سوره قرآن را به صورت قصه بازگو کرد که این یکی از کارهای ابتکاری کانون همدان بود که معانی آیات را به صورت قصه و با زبانی گویا و کودکانه برای همه بیان کرد.

سپس سرود ملی توسط حضار همخوانی شد بعد مجری روی سن آمد و با دعوت از معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان رسما برنامه آغاز شد.

ابراهیمی‌هژیر بعد از خوش‌آمدگویی به حضار و خواندن شعر " از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران، اندیشه بارور شد در امتداد باران، سر صخره‌های همت جوشیده خون غیرت، بانگ سرود و وحدت آید ز چشمه‌ساران، والفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد" چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

وی در ادامه عنوان کرد که جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان استان همدان پذیرای ۴ هزار و ۱۴۳ اثر از سوی دانش آموز با استعداد کشور شده که باید آن را به فال نیک گرفت.

در ادامه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از میزبانی شایسته همدان و برگزاری مطلوب جشنواره هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان در این خطه هنرپرور عنوان کرد: همدان ظرفیت تبدیل به قطب هنرهای تجسمی کودک و نوجوان کشور را دارد ضمن اینکه می‌توان ادعا کرد ظرفیت بین‌المللی شدن را هم داراست.

 فرهاد فلاح تاکید کرد باید باشگاه هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با ظرفیت موجود در استان همدان، تشکیل شود و استعدادهایی شکوفا شوند.

پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

نکته جالب و جذاب در این مراسم وجود دو صندوق رأی بزرگی بود که روز گذشته در عید انقلاب، کودکان و نوجوانان بر روی آن انگشت زده بودند و حالا امروز روی سن قرار داشت؛ این صندوق توسط هادی لایقی مربی هنری کانون طراحی شده بود و پیام مشارکت همگانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را مخابره می‌کرد.

هنرمند کانونی دیگری به نام سیده سارا حسینی؛ نقالی از سرزمین پرافتخارمان ایران را داشت که با لباس زیبا و زبان شیوا برای همه حضار با افتخار و غرور از ایران گفت.

پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

رونمایی از سرود کاپشن صورتی 

سپس نوبت شگفتانه دیگر رسید و آن هم رونمایی از اولین سرود نمایش کانونی کشور با عنوان کاپشن صورتی بود  که صفر تا 100 کار در کانون شکل گرفته بود، ترانه را ریحانه نوری مربی ادبی کانون تویسرکان سروده بود، 24 نفر از اعضای مرکز 3 کانون آن را خوانده بودند و نوشین بیگلریان کارگردانی کار را بر عهده داشت و آهنگسازی هم توسط صابر دارپویه انجام گرفته بود و وقتی دختران نوجوان با آن چادرهای فیروزه‌ای و خردلی خوش رنگشان روی سن حاضر شدند میتوانستی تمام وقار را در یک دختر ایرانی ببینی و کودکان حاضر در این سرود هم با پیراهن‌هایی خردلی و روسری فیروزه‌ای با آن حجاب زیبایشان تکمیل کننده این زیبایی و وقار بود و پسران گروه سرود که  نجیب و گیرا ترانه را با دختران هم خوانی کردند.

پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

رونمایی از تابلوی کاپشن صورتی

در کنار این سرود از یک شگفتانه دیگر یعنی تابلوی "دختر کاپشن صورتی" رونمایی شد، تابلویی از ریحانه دختر شهید حادثه کرمان و این هم یکی از دیگر از اولین‌های کانون در کشور بود که توسط مربی هنری شهرزاد بیاتی نقاشی شده بود و دور تا دور تابلو توسط الهام رسولی اسامی شهدای کودک کرمان خوشنویسی شده بود؛ این تابلو تلفیق خط و نقاشی با رنگ و بوی شهادت و مظلومیت بود.

پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

تقدیرهای ویژه

دیگر کار جذاب این اختتامیه تقدیر از استاندار همدان به عنوان یکی از اولین اعضای کانون همدان بود، دیگری تقدیر از سید امیر قشمی موسس موزه- مدرسه بود که در دل این موزه به احترام کودکان و نوجوانان و با همکاری کانون موزه- مدرسه را راه انداخت،  دیگری تقدیر از امیرحسین اذکایی بود که هر جا اسم و نشانی از کانون باشد عکس می‌گیرد، تقدیر بعدی از مریم روبهانی مربی هنری کانون ازندریان بود که شرایط خاص داشت اما خندان و گشاده رو، دیگری تقدیر از سید مهدی وفایی به خاطر حمایت‌های ارزنده‌اش از باشگاه ورزشی کانون است و در آخر تقدیر از کیوان الوندی، مدیر کل صدا و سیما به خاطر همراهی و حمایت‌های بی نظیرش از کودکان و نوجوانان.

پایان جشنواره هنرهای تجسمی با چند شگفتانه

همچنین در این اختتامیه از سه مربی کانون که در ماه‌های اخیر بازنشسته شده بودند تقدیر شد و نیز از مربیان هنری کانون استان سمیه سروامان الهی، الهام رسولی، رقیه بقایی، سحر مرامی، طیبه کریم خانی‌، اسما صادقی و زینب دلاوری هم به عنوان مربیان برگزیده تقدیر شد.

این اختتامیه ویژه کودکان و نوجوانان بود اما وجود پیشکسوتان در این عرصه را فراموش نکرد و از اولین مربی پیشکسوت سفالگری کانون تجلیل شد.

در این مراسم تقدیر از برگزیدگان استان همدان و استان‌های همسایه چون زنجان، کرمانشاه، اراک، کردستان و قم صورت گرفت.

در پایان این اختتامیه که دیگر حال و هوای خودمانی گرفته بود همه مربیان و مسئولان مراکز با مدیر کل کانون عکس یادگاری گرفتند.

برگزاری این جشنواره با تلاش شبانه روزی همه نیروهای اداره کل کانون پرورش فکری از خدمات، رانندگان، نگهبانی، مربیان هنری و ادبی و فرهنگی و امور مالی و اداری و با مدیریت بی نظیر مدیرکل شروع و با پایان رسید و وقتی لبخند رضایت را دیدیم تمام آن خستگی‌ها و بدو بدوهای شبانه روزی فراموش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =