کد خبر: 336866
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳
بازدید 60
تالاب شیرین‌سو نفس می‌کشد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر شیرین سود به مناسبت روز تالاب‌ها، دهه فجر و مبعث پیامبر جشنی با حضور دختران و پسران برگزار کرد که رأی اولی‌ها میهمان ویژه این برنامه بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بعد از برگزاری اختتامیه نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی حالا فرصت داریم که به مناسبت دهه فجر دل به جاده بزنیم و به میان بچه‌ها بیاییم و با شادی آنها ما هم شاد شویم. سفر بعدی ما 90 کیلومتری همدان، شهر شیرین‌سو و تالاب آن بود.

راهی سفر شدیم به مرکز شیرین‌سو  که مسئول مرکز خوش‌ذوق و هنرمندش ترتیب جشنی را برای بچه‌ها با حضور مسئولان و مدیران آن شهر کوچک داده بود.

وقتی رسیدیم دخترها یک طرف سالن و پسرها طرف دیگر نشسته بودند و سالن پر از سر و صدای آنها بود. گروه دیگری از دانش‌آموزان هم آمدند که همه دختران دوره متوسطه دوم و به عنوان رأی اولی دعوت شده بودند.

تالاب شیرین‌سو نفس می‌کشد

ورودی سالن برگه بزرگی بود که هنگام داخل شدن باید انگشتت را رنگی می‌کردی و بر روی این برگه می‌زدی و این یک کار نمادین برای بچه‌ها در آستانه انتخابات بود.

دو دختر شیرین زبان مجری برنامه بودند که به نوبت مجری‌گری می‌کردند. در ابتدا امام جمعه شهر را به جایگاه دعوت کردند.

حجت الاسلام عالمی ضمن تبریک دهه فجر و عید مبعث گفت: بچه‌ها فردا روز مبعث یعنی مبعوث شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری است و این عید قشنگ امسال در دهه فجر قرار گرفته است.

تالاب شیرین‌سو نفس می‌کشد

وی ادامه داد: هر حرف مبعث در دلش رازها دارد مثلا م مبعث یعنی محمد (ص)، ب آن یعنی بیعت، ع آن یعنی عبادت و ث آن یعنی ثابت قدم بودن و همه این موارد را ما در دهه فجر داریم.

امام جمعه شهر بیان کرد: انقلاب ما ادامه دهنده مبعث پیامبر است و ما با امام خودمان بیعت کردیم که همیشه در میدان باشیم و در این راه ثابت قدم بمانیم.

وی افزود: شما بچه‌ها باید در این راه حواستان به رفتار و کارهایی که می‌کنید باشد و خوب درس بخوانید.

در ادامه کارشناس محیط زیست شهرستان کبودراهنگ در مورد تالاب‌ها برای بچه‌ها توضیح داد و گفت: تالاب‌ها یکی از مهمترین زیستگاه‌های جانوران است که در آن گونه‌های مختلفی زندگی می‌کنند.

تالاب شیرین‌سو نفس می‌کشد

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تالاب‌های همدان، همین تالاب شیرین‌سو است که الان پر از آب بوده و در آن پرندگان در حال زندگی هستند.

این کارشناس اظهار کرد: در این تالاب گونه‌های جانوری همانند سنجاب‌زمینی، شغال، روباه، مار آبی و لاک‌پشت و نیز خوتکا و اردک سبززندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به دقت مواظب تالاب باشیم و اطراف آن را با زباله و ریختن فاضلاب آلوده نکنیم زیرا آلودگی تالاب مساوی با مرگ جانوران است.

سپس گروه سرود دختران بر روی سن رفتند و سرود خود را اجرا کردند. بعد یک متن ادبی توسط یکی از پسران دانش‌آموز خوانده شد.

تالاب شیرین‌سو نفس می‌کشد

در ادامه دختران دانش‌آموز رأی اولی برای دریافت هدیه خود روی سن آمدند و با مسئولان عکس یادگاری گرفتند و ابتکارعملی که مسئول مرکز شیرین سو انجام داده بود، دادن یک خودکار به رأی اولی ها بود که با آن خودکار در انتخابات شرکت و رأی خود را در صندوق بیاندازند.

سپس تعدادی دیگر از دانش‌آموزان که به پرسش‌های مسابقه جواب درست داده بودند هدایایی از طرف مدیرکل کانون داده شد.

تالاب شیرین‌سو نفس می‌کشد

بعد از پایان مراسم راهی تالاب شدیم که به مناسبت روز تالاب‌ها از تالاب شیرین سو دیدن کنیم. تالاب آرام و صبور نظاره گر پرواز مرغان بر روی امواج و آبی آسمان بود و موج‌های کوچک این تالاب فیروزه‌ای روی هم می‌لغزیدند و تو می‌تونستی رقص آب و باد را خوب ببینی. هوا سرد بود اما تو دوست داشتی این سرما را تحمل کنی اما مدتها کنار این تالاب بایستی و آرامشش را با هر دمی وارد ریه‌هایت کنی تا پر از اکسیژن ناب شود.

اما مسافر باید برود و سفر با حرکت به سمت همدان ادامه پیدا کرد تا روز دیگر و شهر دیگری و جاده‌ای دیگر که کجا باشد.

تالاب شیرین‌سو نفس می‌کشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =