کد خبر: 337293
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
بازدید 29
یک نویسنده باید به زمان و مکان داستان خود توجه کند

مربی ادبی کانون پرورش فکری گفت: یک نویسنده باید با تقسیم زمان به سه دسته گذشته، حال و آینده آشنا بوده و برای داستان خود فضاسازی مناسب داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، یازدهمین انجمن داستان همدان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار گردید.

این انجمن 7 عضو نوجوان و داستان نویس باحضور مربی ادبی، معصومه کریمی برگزار شد  که مبحث اصلی این کارگاه فضاسازی در داستان با بهره گیری از زمان و مکان بود.

کرمی گفت: یک نویسنده باید با تقسیم زمان به سه دسته گذشته، حال و آینده آشنا بوده و برای داستان خود فضاسازی مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: با این کار یک نویسنده می‌تواند مخاطب را با خود همراه کرده و او را وارد فضای معقول و منطقی داستانش بکند.

این کارشناس ادبی تصریح کرد: چنانچه در داستان های رئال، زمان گذشته و حال باید منطقی و باور پذیر باشد. اما در داستان هایی با زمان آینده های دور به دلیل اینکه هنوز تجربه نشده اند، می‌توان با بهره گیری از خیال داستان هایی فانتزی نیز خلق کرد.

وی افزود: مکان از دیگر عوامل مهم در فضاسازی داستان است که باید به آن نیز دقت شود.

در ادامه این مربی ادبی از اعضا خواست تا جهت پیشبرد هر چه بهتر داستان فضاهایی که در داستان هایشان رقم می خورد را از نزدیک بازدید و لمس کنند و یا در صورت عدم امکان بازدید این مکان ها، پژوهش های لازم را برای فضاسازی هر چه بهتر انجام دهند.

در پایان خوانش داستان توسط اعضای نوجوان انجام گرفت و داستان‌های آنها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

یک نویسنده باید به زمان و مکان داستان خود توجه کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =