کانون سینما- تئاتر دانش‌آموزی در همدان افتتاح خواهد شد

مدیر کل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از افتتاح کانون نمایش (سینما-تئاتر دانش آموزی) در استان همدان با حضور مسئول سینما کانون پرورش فکری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیر کل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از افتتاح کانون نمایش (سینما-تئاتر دانش آموزی) در استان همدان خبر داد.

معصومه ابراهیمی هژیر در این خصوص گفت:  این کار در سه مرحله اجرا می شود نخست آثار سینمایی، انیمیشن و تئاتربا توجه به  رده بندی سنی و کلاس بندی پایه تحصیلی انجام می‌شود؛ مرحله دوم سالن‌های مناسب سینما و تئاتر شناسایی شده و در مرحله سوم با همکاری آموزش و پرورش، تبلیغات محیطی و مجازی افراد دعوت به تماشای آثار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح چند هدف را دنبال می‌کند، افزود: کانون نمایش (سینما-تئاتر دانش آموزی) با هدف ایجاد محلی مناسب برای برگزاری جشنواره‌های سینمایی و فرهنگی حوزه کودک و نوجوان از جمله جشنواره فیلم رشد، جشنواره فیلم کودک و جشنواره پویانمایی شکل گرفته و می‌تواند پاتوقی برای حضور معلمان فیلم‌ساز باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: در این طرح گروه سنی بچه‌ها، سطح حوصله آنها و پایه تحصیلی دیده شده و نکته مهم این طرح وجود فیلم‌های منتخب کانون است که همگی آنها از افتخارات کانون است.

وی با بیان اینکه این سینما دانش آموزی فرصتی برای پیوند طرح کانون-مدرسه است افزود:  طرح کانون – مدرسه  از مطالبات جدی وزیر محترم آموزش و پرورش  بوده و هست.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: طرح کانون-مدرسه، طرحی است که کانون را به مدرسه پیوند زده و مدیران مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان با شروع سال تحصیلی پیگیر این طرح بوده و ارتباط بسیار خوبی را با مدیران و دانش‌آموزان گرفته‌اند و برنامه‌های مشترک بسیاری با یکدیگر انجام می‌دهند و افتتاح همین سینما دانش‌آموزی در راستای تحقق اهداف کانون- مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: سینما دانش‌آموزی یک فرصت طلایی برای گروهای هنری، ئتاتر و نمایش استان همدان هم است که می‌توانند هنر خود را عرضه کرده و درآمد هم کسب کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: امید داریم که با افتتاح کانون نمایش (سینما-تئاتر دانش آموزی) بتوانیم ظرفیت‌های هنری استان را به خوبی شناسایی و معرفی کنیم و نیز از ظرفیت کودکان و نوجوانان خلاق هم در این طرح استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کانون تخصصی ترین مرکز کودک و نوجوان برای عرضه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بوده و همیشه در تولید فیلم، انیمیشن و تئاتر در طول این سالها حرف اول را در کشور زده و نمونه بارز آن انیمیشن بچه زرنگ است که برای ساخت و تولید آن فکر شده و چند هدف را دنبال می‌کند و با وجودی که از ابتدای فصل پاییز اکران شده با جابه‌جایی رکوردهای مختلف در حوزه سینمای کودک، این روزها مرز فروش ۶۲میلیارد تومانی را نیز رد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =