دیدار مدیرکل کانون کرمانشاه با برگزیدگان جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان

در راستای، درخشش همکاران کانون استان در بخش تئاتر کاغذی، دیدار مدیرکل کانون کرمانشاه با برگزیدگان جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان انجام پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای، درخشش همکاران کانون استان در بخش تئاتر کاغذی، دیدار مدیرکل کانون کرمانشاه با برگزیدگان جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان انجام پذیرفت.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، با تقدیر و تشکر از همکاران و برگزیدگان جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان، گفت: حضور چنین همکاران توانمندی در مجموعه‌ی کانون استان ستودنی‌است که با تلاش خود و استفاده از ظرفیت‌های موجود، می‌توانند این‌چنین نقش‌آفرین باشند و به موفقیت برسند و در سطح ملی بدرخشند که این باعث مباهات کانون استان است و ما نیز وجود چنین همکاران ارزنده‌ای را قدر می‌دانیم و زحمات آنها را ارج می‌نهیم.
وی افزود: تئاتر فرصت مناسبی‌است که در آن می‌توان اتفاقات مهمی را رقم زد؛ هم مشارکت جمعی را می‌طلبد و هم اگر در مسیر صحیح خود پیش رود انتقال ارزش‌ها را در پی خواهد داشت و یک کار مطلوب به مرور نیز قادر است مخاطبان خود را پیدا کند و مورد توجه قرار گیرد؛ ما هم امیدواریم چنین رویدادهایی ادامه پیدا کنند تا همچنان همکاران عزیز کانون استان بتوانند در این عرصه خوش بدرخشند و به اهداف سازنده و ارزشمندی که پیش رو دارند برسند.

دیدار مدیرکل کانون کرمانشاه با برگزیدگان جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان
گفتنی‌است تقدیر از همکاران کانون کرمانشاه در جشنواره ملی تئاتر شبستان، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورد و یگانه عبدالمالکی کارشناس هنرهای نمایشی و فرناز جواری مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در آیین اختتامیه‌ی این جشنواره در بخش تئاتر کاغذی برگزیده شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
نخستین جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان که از ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی چندین مسجد در تهران آغاز شده بود، عصر جمعه ۱۸ اسفندماه با برپایی آیین پایانی در سالن اصلی تئاتر شهر و با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد. 
آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان، با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الاسلام کمال خداداده (رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور) و اهالی هنرهای نمایشی، برگزار شد.
در این آیین، حسین عالم‌بخش، دبیر جشنواره تئاتر شبستان، در توضیحاتی گفت: «۵۳۶ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۹ نمایش در ۴ بخش عمومی، مهر، کودک و نوجوان و تئاتر کاغذی به مرحله نهایی راه یافتند. این گروه‌های نمایشی، طی ۴ روز، ۱۳۰ اجرا در ۱۴ مسجد تهران داشتند که کم‌سابقه و بی‌نظیر بود.»
بر همین اساس در بخش تئاتر کاغذی:
 لوح تقدیر طراحی و ساخت دکور به فرناز جواری، برای نمایش «زال و سیمرغ»
لوح تقدیر رتبه دوم به گروه صدا پیشگان نمایش «زال و سیمرغ»
 لوح تقدیر رتبه سوم به گروه عروسک‌گردانی نمایش «زال و سیمرغ»
لوح تقدیر نمایشنامه‌نویسی به فرناز جواری برای نمایش «زال و سیمرغ»
لوح تقدیر نمایشنامه‌نویسی به یگانه عبدالمالکی برای نمایش «ایستاده برخاک»  
لوح تقدیر رتبه دوم کارگردانی به یگانه عبدالمالکی برای نمایش «ایستاده برخاک»
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار کارگردانی به فرناز جواری برای نمایش «زال و سیمرغ» 
و گروه نمایشی برتر بخش تئاتر کاغذی و عنوان برتر جشنواره در بخش تئاتر کاغذی با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر، به نمایش «زال و سیمرغ» از کرمانشاه رسید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =