برگزاری کارگاه جهاد تببین به صورت حضوری و مجازی در کانون

به مناسبت روز شهدا مدیر کل، کارکنان و مربیان کانون استان کردستان درکارگاه جهاد تببین به صورت حضوری و همکاران شهرستان ها به صورت مجازی شرکت کردند.

برگزاری کارگاه جهاد تببین به صورت حضوری و مجازی به مناسبت روز شهدا، با حضور  مدیر کل، کارکنان و مربیان کانون استان کردستان در کارگاه جهاد تببین با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی که با حضور محمد مهدی عبدالملکی ، استاد دانشگاه و پژوهشگر در سالن هم اندیشی اداره کل کانون به صورت حضوری و از طریق اسکای روم به صورت غیر حضوری برگزار شد ، شرکت کردند.

در ابتدای این جلسه مدیر کل کانون استان کردستان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری این کارگاه با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی در آستانه ی ماه مبارک رمضان، فرصت خوبی جهت اعتلای ارزش‌های والای آدمی و نزدیکی بیشتر به ‌خداوند است. حمیدرضا گوهری افزود: پرداختن به تغییر سبک زندگی جهت رسیدن به آرامش در جهان امروزی ضروری به‌ نظر می‌رسد و می تواند زمینه ای جهت تذهیب نفس ما در این ایام مبارک باشد.

عبدالملکی سخنان خود را به حدیثی از پیامبر اعظم زینت داد و گفت : مکارم اخلاقی ، تزکیه و تربیت بر اساس ویژگی های درونی، رسیدن به تکامل و سعادت انسانی است و ما باید رشد و ارتقای صفات حسنه خودمان تلاش کنیم و از جمله در زندگی کظم غیظ و گذشت را در نظر داشته باشیم چرا که در ارتباطات انسانی و رویایی با مشکلات این دو بسیار مهم هستند.

وی در ادامه گفت: برپا داشتن نماز از راه های رسیدن به رستگاری است و ما باید فرزندان خود را هم به برپایی نماز ترغیب کنیم. عبدالملکی با طرح این سوال که چگونه بتوانیم این نسل را بیشتر از پیش با معنویات و دین مأنوس گردانیم گفت: شما در کانون پرورش فکری با کودکان و نوجوانان سرو کار دارید فلذا می توانید از روش های خلاقانه و با تأثیر در ذائقه ی مخاطبان تان را از زاویه های جذاب تری با دین و معنویات آشنا سازید.

وی افزود: یکی دیگر از موارد در سعادت انسان حفظ حیا و عفت و درک حضور خدا در زندگی است و یکی از چیزهایی که انسان را از دیگر مخلوقات متمایز ساخته، حفظ حیا و عفیف بودن است و در این زمینه باید آگاهی بخشی درستی به نسل امروز ارائه گردد. وی با اشاره به انتخابات اخیر گفت: هر کدام از ما به عنوان مدیرکل یک سازمان ، رئیس یک ارگان و کارمند در جایگاه مسئولیتی مان یک امانت دار هستیم و باید این امانت را پاس بداریم همانطور که رأی مردم به نمایندگان یک امانت است و آن ها باید به آرای مردم امانت دار باشند و رعایت عهد و امانت را داشته باشند. وی نظر به حلول ماه مبارک رمضان خاطر نشان ساخت: از این یک ماه برای بندگی و خضوع در مقابل درگاه احدیت بهره بگیریم و با غور در فلسفه ی روزه به کیفیت در عبادات تمان بپردازیم. عبدالملکی همچنین تصریح کرد: فلسفه ی روزه آگاهی و بیداری دل و برگشت به سوی خداست لذا به رابطه مان با خدا تفکر کنیم و با درک لیله القدر و سجده های طولانی ، تواضع خود را در مقابل خالق بی همتا به جا بیاوریم.

وی در پایان گفت: کانون پرورش فکری در راستای تربیت کودکان و نوجوانان کار میکند که البته کاری بسیار ارزشمند است فلذا می توانید سبک زندگی قرآنی را به آن ها بیاموزید. گفتنی ست این کارگاه با همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =