کد خبر: 218851
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
بابک نیک‌طلب شعر سرود کودکان ایرانی و لبنانی را می‌سراید

شعر سرود مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان توسط بابک نیک‌طلب شاعر کودک و نوجوان به زودی سروده می‌شود.

این شاعر که به تازگی به لبنان سفر کرده بود در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گفت: قرار است برای این سرود، شعری با اوزان فارسی و در عین حال حماسی بسرایم که مناسب گروه سنی نوجوان باشد.
وی خاطرنشان کرد: معیارها و آرمان‌های مشترکی بین کودکان و نوجوانان ایرانی و بچه‌های شیعه کشور لبنان وجود دارد و ذوق و شوق آنان، من را به یاد ایثارگری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس ایران می‌اندازد.
نیک‌طلب یادآور شد جوانان لبنانی حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و ملت ایران را اسطوره خود می‌دانند و با شور و هیجان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.
این شاعر کودک و نوجوان تصریح کرد: در سفری که همراه با کارشناسان و مربیان کانون به لبنان رفتیم چندین ترانه این منطقه را شنیدم که فضای سیاسی کارهای آنان و ضرب‌آهنگی که دوست دارند را القا و بیان می‌کرد و همه این‌ها می‌تواند بر روی سرودی که قرار است نوشته شود، تأثیر بگذارد.
وی همچنین تأکید کرد این سرود با ترکیبی از موسیقی، شعر، تصویر به صورت نماهنگی ساخته می‌شود و در آن تأثیر رهبری امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای و... در ایران و لبنان به نمایش گذاشته خواهد شد.
نیک‌طلب در پایان گفت: در سفر لبنان، تجربه‌های تازه‌ای از زندگی مردمی که خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌های اعتقادی و ایمانی ما فکر می‌کنند را به دست آوردم. وی ادامه داد در کشورمان ایران داشته‌هایی داریم که دیگران قدرش را می‌دانند و ما باید تلاش کنیم این داشته‌ها را به خوبی حفظ کنیم.
همکاری‌های کانون و موسسه کشافه‌المهدی‌(عج) لبنان افزون بر دو سال پیش با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دو طرف آغاز شد. راه‌اندازی مراکز ثابت و سیار، برگزاری اردو‌هایی در دو کشور و انتشار کتاب و محصولات فرهنگی از دست‌آوردهای این همکاری‌هاست.
بابک نیک‌طلب متولد سال 1346 در تهران است. از شانزده سالگی به سرودن شعر پرداخته و آثارش از سال 1364 در کتاب‌ها و مطبوعات مختلف منتشر شده است. وی دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور تهران است.
بر اساس این گزارش، تاکنون مجموعه شعرهایی از وی مانند "پیشواز روشنی"، "نردبانی از ستاره"، "تا خیابان خوشبخت" و "عروس آسمون" منتشر شده است.
نیک‌طلب همچنین در برخی از جشنواره‌های ادبی معتبر در سطح کشور به عنوان داور شعر حضور داشته است.
در عین حال بیشتر آثار وی مورد استقبال و تشویق جشنواره‌ها و مسابقه‌های ادبی قرار گرفته است که می‌توان به انتخاب او به عنوان نفر اول بخش شعر کودک و نوجوان و برنده سرو زرین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سال 1389 و برگزیده شدن کتاب‌ "تا خیابان خوشبخت" در جشنواره کتاب‌ فصل بهار 1389 اشاره کرد.