کودکان و نوجوانان کانونی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند

در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در مرقد مطهر حضرت امام خمینی‌(ره) با آرمان‌های آن امام راحل، تجدید میثاق کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونان، مدیران و جمعی از کارکنان و اعضای مراکز کانون استان‌های تهران و البرز در این مراسم حضور داشتند.
مدیرعامل کانون در این مراسم خاطرنشان کرد: ظاهر انقلاب اسلامی ایران که 35 سال پیش در کشور رخ داد تغییر و تحول در درون حکومت بود ولی این اتفاق به واقع باعث تحول و تغییر در درون انسان‌ها شد.
علیرضا حاجیان‌ز‌اده ادامه داد: آن‌چه که رهبر و بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بنا گذاشتند و پایه‌گذاری کردند صرفاً تغییر در نظام حکومتی نبود بلکه تغییر در دینداری بود.
وی هم‌چنین تصریح کرد: امروز کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون در این‌جا حضور یافتند تا با امام راحل(ره) میثاق دوباره ‌ببندند و در واقع همان میثاقی که نسل های گذشته در زمان انقلاب بستند، امروز هم بسته خواهد شد.
بر همین اساس، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران در این مراسم با نثار شاخه‌های گل به آرمان‌های معمار کبیر انقلاب ادای احترام کردند.
در این مراسم هم‌‌چنین بیانه‌ای توسط یکی از اعضای مراکز کانون با مضمون سلام می‌کنیم به تو ای طلایه‌دار مهربانی و آزادگی، ای دلاور مرد، ای شکوه بیداری، ای شکوفه درخت حماسه، ای طنین‌انداز سرود حق و ای حقیقت جاودانه تاریخ، خوانش شد.
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: ما، فرزندان انقلاب هستیم؛ فرزندانی که قلب‌شان به ارمغان تو گره خورده، به استقلال، به آزادی و آزادگی، به بیداری اسلامی، فرزندانی که دست‌هایشان شاخه‌های باور انقلاب را بارور می‌کند، فرزندانی که تمام رسالت‌شان را در اثبات پیام حق و بیداری تو خلاصه کرده‌اند.
در پایان این بیانیه هم‌چنین آمده است: امروز در همین جا، کنار ساحت مقدس‌تان که قطعه‌ای از بهشت انقلاب است، سوگند یاد می‌کنیم، که چشم تمام خفتگان جهان را، به بیداری اسلامی آشتی دهیم و یاد پاک شهیدان این راه را تا ابد به حافظه تاریخ گره بزنیم و ما اعضای کانون، فرزندان کوچک انقلاب، در این قطعه از پاک‌ترین خاک دنیا درود می‌فرستیم به روح مبارک‌تان که هم‌چنان حافظ قلب تپنده این انقلاب است.
گفتنی است مراسم نثار گل، در روز چهارشنبه 9 بهمن 1392 در مرقد مطهر حضرت امام خمینی‌(ره) انجام شد.