کد خبر: 226618
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
معرفی شهدای  نوجوان انقلاب درکانون شماره 2 بیرجند

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، در روزهای آغازین دهه فجر امسال با شهدای نوجوان انقلاب شهرستان بیرجند، در سال 57 آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با آغاز سی و پنچمین بهار انقلاب اسلامی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند با زندگی 6 شهید گرانقدر انقلاب در  سال 57 آشنا شدند.
این برنامه به منظور شناخت بیشتر اندیشه‌ها وآرمان‌های شهدای نوجوانی برگزار شد که با گذشتن از جان خود انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند.
آشنایی با زندگی شهیدان "محمود سورگی" و "علی سندروس" دو شهید نوجوان بیرجندی که در سال 57 و در جریان مبارزات انقلابی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند به همراه 4 شهید دیگر به نام‌های شهید "پرویز سورگی"، شهید "محمدعلی راستگو مقدم"، شهید "محمود میری" و شهید "محمد تقی خاکشوری" از جمله برنامه‌های شاخص مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند در آغازین روزهای دهه فجر بود.
قرار است عصر روز 21 بهمن 92 به منظور تکریم خانواده شهدا، جمعی از اعضای کانون به دیدار خانواده شهید علی سندروس بروند.  
هم‌چنین طی روزهای اول تا سوم دهه‌ی فجر در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند کارگاه کاریکاتور با موضوع "شاه دیروز و اوبا‌مای امروز" ، کارگاه ادبی با موضوع "شعار‌نویسی بر روی دیوار انقلاب" و معرفی کتاب‌های انقلابی برگزار شد و اعضا با حضوردر این کارگاه‌ها احساسات  و عواطف خود را با قلم و تصویر برای یکدیگر بیان کردند.
این در حالی است که برنامه جذاب و خواندنی " به یاد روزهای مهربانی" در کانون شماره 2 بیرجند از 26 دی ماه و سال‌ روز فرار شاه از ایران آغاز شده است و همه روزه اعضا به خوانش وقایع روزهای در روزنامه های اطلاعات سال 57 می‌پردازند.
مطالعه روزنامه‌های قدیمی و شنیدن قصه انقلاب از زبان گویای مطبوعات مورد استقبال اعضای کانون قرار گرفته است و تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت.