جشنواره قصه‌گویی محلی شاپرک‌ها درکانون بشرویه برگزار شد

دانش آموزان پایه ششم مقطع ابتدایی شهرستان بشرویه با حضور در جشنواره قصه گویی محلی شاپرک‌ها گوینده و شنونده قصه‌های بومی با گویش محلی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در راستای تأکیدات مقام معظم‌ رهبری (مدظله) و توجه به زبان فارسی، هم‌زمان با دهه فجر جشنواره "قصه‌گویی محلی شاپرک‌ها" درکانون بشرویه برگزار شد.
این جشنواره با مشارکت آموزش و پرورش " گروه آموزشی پایه ششم" و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به منظور احیای فرهنگ بومی، منطقه‌ای، آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان و تقویت اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان به مرحله اجرا در آمد.
بر همین اساس 70 دانش آموز پایه ششم ابتدایی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که پس از داوری اولیه 50 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
دانش‌آموزان قصه‌گو 14 بهمن 92 در مرکز فرهنگی هنری بشرویه حضور یافته و طی دو روز با زبان و گویش‌ محلی خاطرات گذشتگان را از زبان قصه برای دوستانشان روایت کردند، حکایت‌هایی که در دنیای شلوغ امروز بزرگترها به فراموشی سپرده شده بود.
داوری این جشنواره به عهده طاهره کیانی مربی بازنشسته کانون بشرویه قرار گرفت و در پایان 4 قصه‌گو به نام‌های "سوسن جلالیان از دبستان ام الشهدا"، "مریم الهی زاده از دبستان حضرت رقیه (س) "و "زهرا آزادی و محبوبه کرمی از دبستان حجاب روستای خانیک یگی" به عنوان قصه‌گویان برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.