آشنایی اعضای نوجوان کانون شماره 1 بیرجند با پارک علم و فناوری

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند، به منظور آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای پارک علم و فناوری در زمینه‌های مختلف علمی از پارک علم و فناوری بیرجند دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در سومین روز از دهه مبارک فجر  که با عنوان انقلاب اسلامی، خودباوری، نهضت علمی و امید به آینده نام گذاری شده بود،  25 نفر از اعضای نوجوان مرکز شماره یک بیرجند میهمان پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی شدند.
در این اردوی علمی مجتبی اکبری معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری استان ضمن استقبال از اعضای کانون در نشست صمیمی به نقش کودکان و نوجوانان در رشد و شکوفایی علمی میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: در سند چشم انداز 1404 پیش بینی شده است که ایران از لحاظ مقام علمی در منطقه و جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
وی اضافه کرد: در برخی از فناوری‌ها مانند نانو تکنولوژی هم اکنون به این مقام رسیده و در میان سایرکشور‌های دنیا  در رتبه هفتم قرار داریم.
 معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری استان در ادامه‌ی سخنانش  با  بیان توضیحاتی در مورد چگونگی تبدیل یک طرح و ایده خلاقانه به اختراع و ثبت و تولید انبوه آن برای اعضا  به سوالات و ابهامات ذهنی  اعضای حاضر پاسخ داد.
بازدید از یکی از شرکت‌های ساکن در مجموعه پارک علم و فناوری دیدن بخش دیگری از این بازدید علمی بود.
 در پایان اکبری به اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند قول داد،  با  در اختیار گذاشتن فضای‌کار، نیروی متخصص و حمایت‌های مالی از ایده‌های خلاق اعضای کانون حمایت کند.
 
مربی و عضو مرکز شماره یک بیرجند میهمان دانش‌آموزان دبستان محدثه
بر اساس خبر دیگری از مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند، به مناسبت گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  فرشته شکوهیان مربی فرهنگی  و زینب مینا  یکی از اعضای مرکز میهمان بچه‌های دبستان دخترانه محدثه شدند.  
 پخش نمایش انیمیشن"روزی کلاغی" ، قصه گویی کتاب "مهربان مثل مسیح" و  برپایی نشست بحث آزاد با موضوع شخصیت و اخلاق امام خمینی (ره) هدایای کانونی در این میهمانی بود.
در پایان شرایط عضویت و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون توسط  یلدا غلامی بیان شد  و از دانش آموزان دبستان محدثه برای حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند دعوت شد.