اهدای کتاب رسم جا افتاده در میان هنرمندان ایرانی

اهدای کتاب رسمی است که نویسندگان ما به آن پایبندند اما اگر این رسم پسندیده با طراحی سازوکاری بتواند به فرهنگ عمومی بدل شود، همه هنرمندان از آن استقبال می کنند.

محمود برآبادی در گفت‌و‌گو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب گفت: این حرکت یعنی اهدای کتاب از طریق یک مرکز مشخص باعث می‌شود تا منفعتی دوجانبه شکل گیرد. چرا که بسیاری از خانواده‌های مناطق محروم کتابی برای پر کردن اوقات فرغت خود ندارند و در عوض بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه در کلان شهر تهران با توجه به رواج آپارتمان نشینی، در نگه‌داری این کالای فرهنگی با مشکل مواجه‌اند.
نویسنده کتاب«راز باغ متروک »تصریح کرد: بسیاری از این کتاب‌ها پیش‌تر توسط ما  خوانده شده‌اند و نیازی به دوباره‌خوانی آن‌ها احساس نمی‌شود. بنابر این در فضای آپارتمان نشینی ما نیستند. در حالی که همین کتاب‌ها شاید ساعات تنهایی فردی را در یک روستای دور افتاده پرکند و همدم خوبی برای او باشد.
وی با اشاره به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد: این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد در حرکتی خداپسندانه وارد این عرصه شده‌اند و می‌خواهند با جمع‌آوری کتاب آن‌ها را در اختیار کودکان و نوجوانان مناطق محروم قرار دهند به خودی خود ارزشمند است اما باید دید این سازمان‌ها بناست به تنهایی در این زمینه وارد عمل شوند یا نه؟
برآبادی یادآور شد: به نظر من همین‌قدر که دولت‌ها فعالیت این سازمان‌ها را به رسمیت بشناسند کفایت می‌کند اما باید توجه داشت سازمان‌های مردم‌نهاد کوتاه‌ترین مسیر را بابت ارسال کمک‌های‌شان به دست مخاطبان داشته باشند تا موجب صرف انرژی کمتری شود.