جشن‌های هفته ملی کودک در 27 شهر استان خوزستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان همزمان در 27 شهر این استان، جشن‌های هفته‌ی ملی کودک را برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون استان خوزستان در نشست ستاد بزرگ‌داشت هفته ملی کودک در جمع کارشناسان کانون استان خوزستان گفت: مراسم بزرگ‌داشت هفته ملی کودک در روزهای 15 تا 21 مهرماه امسال در مراکز کانون سراسر استان خوزستان برگزار می‌شود.
عبدالنبی شاکریان با بیان این که کانون در 27 شهر اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجد سلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل جشن هفته ملی کودک را در مراکز کانون پرورش فکری برگزار خواهد کرد افزود: مربیان کانون در این هفت روز با اجرای بیش از 40 عنوان فعالیت میزبان بچه‌های خوزستانی هستند.
وی با اشاره به این که هماهنگی‌هایی در حال انجام است تا به یاری خدا در ایام هفته‌ی ملی کودک، کودکان و نوجوانان برگزیده در جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری، نشستی با استاندار خوزستان داشته باشند خاطر نشان کرد: بچه‌ها در این دیدار از نزدیک خواسته‌های خود را با عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در میان خواهند گذاشت.
این مدیر کل فرهنگی، کودکان را خالق زیباترین احساس‌ها و عشق‌ها معرفی کرد و یادآور شد: کودکان، آسیب پذیرترین گروه در هر جامعه هستند و عدم توجه به وضعیت شرایط زندگی و حیات کودکان آینده کشور را خدشه دار می‌کند.
شاکریان ادامه داد: کودکان، برکت زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه به شمار می‌آیند و باید به درستی برای رشد و بالندگی آن‌ها تلاش کرد.
وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک بیان کرد: پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس‌داشت آن بداند و بر این اساس است که در روز ملی کودک جشن‌های مخصوص کودکان در معرفی و تحقق این اهداف برگزار می‌شود.
این مدیرکل فرهنگی با اشاره به گفته‌ی امام صادق علیه‌السلام که فرمودند «هرکس فرزندش را خوش‌حال کند، خداوند در روز قیامت، خوش حالش خواهد کرد» خدمت به فرزندان ایران را سعادتی بزرگ معرفی کرد که خداوند این نعمت را نصیب ما در کانون کرده است و ما با افتخار آن را انجام داده و می‌دهیم.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن بیش از 50 مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار در سطح استان، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارایه می‌کند.