استقبال گسترده تشکل‌های مردم نهاد از جشنواره هفته ملی کودک

با اعلام فراخوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان تعداد زیادی از این تشکل‌ها برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته گذشته فراخوانی از سوی ستاد برگزاری هفته ملی کودک ایران منتشر شد که براساس آن تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت اینترنتی کانون پرورش به نشانی www.kanoonnews.ir  نسبت به ارایه‌ی درخواست خود برای برپایی غرفه در جشنواره هفته ملی کودک ایران اقدام کنند.
بنابر این گزارش در طول یک هفته گذشته تعداد زیادی از تشکل‌ها درخواست اولیه خود را در این سایت ثبت کرده و در حال تکمیل دیگر مراحل دریافت غرفه رایگان هستند.
امسال در شهر تهران مرکز آفرینش‌‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به‌عنوان محل برگزاری جشنواره هفته ملی کودک اعلام شده است که با استفاده از فضاهای سرپوشیده و روباز برنامه‌های متنوعی در طول روزهای 15تا 21 مهرماه در آن به اجرا در می‌آید.
نمایشگاه هفته ملی کودک ایران که در این مکان دایر خواهد شد پذیرای همه فعالان حوزه کودک اعم از سازمان‌های دولتی و غیردولتی و تشکل‌های مردم نهاد خواهد بود.
این تشکل‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند حمایت از کودکان بیمار، محیط زیست، سلامت و تغذیه و زمینه‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.
برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایش فیلم و تئاتر کودک نمایش آثار برگزیده جشنواره رضوی و ده‌ها برنامه‌ی شاد و سرگرم‌کننده دیگر در این مکان تدارک دیده شده است.