ترغیب کارآفرینان اجتماعی برای فعالیت در مناطق محروم

یک نویسنده کودکان و نوجوانان با اشاره به طرح اهدای کتاب به کودکان محروم از کارآفرینان اجتماعی خواست در اقدامی بشردوستانه برای فقر‌زدایی از مناطق محروم با سازمان‌های مردم نهاد همکاری کنند.

مهدی طهوری در گفت‌و‌گو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش کودکان و نوجوانان، با اشاره به اقدام خیرخواهانه اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم تاکید کرد: تنها نباید به یک کار فرهنگی برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار کشور اکتفا کرد بل‌که کارآفرینی در مناطق محروم بیش از فعالیت‌هایی مثل اهدای کتاب و اسباب‌بازی در این مناطق ارجحیت دارد و می‌توان از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد برای ترغیب کارآفرینان اجتماعی در این زمینه استفاده کرد.
وی تاکید کرد: باید کرامت انسانی افراد در این مناطق حفظ شود. به همین دلیل فکر می‌کنم شاید بهتر باشد تا مقدمات کار سازمان‌های مردم نهاد در این مناطق بیش از هر چیزی بر توسعه مراکز کارآفرینی متمرکز شود تا با فقرزدایی از این مناطق زمینه تامین مالی پدران و مادران فرزندان فراهم شود.
سراینده مجموعه شعر «ترانه،‌ آی ترانه» تصریح کرد: اهداف سازمان‌های مردم نهاد اهدافی عام‌المنفعه است که ازطریق نیروهای داوطلب با اتکا به عشق و باز هم عشق انجام می‌شود. حضور و فعالیت این سازمان‌ها لطافتی به جامعه می‌دهد که مسبب خیر در جامعه است. البته موقعیت این سازمان‌ها در جامعه ما امری نسبی است ولی در حال حاضر موقعیت آن‌ها به نسبت 10 سال گذشته بهتر شده است. اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.
جشن‌های هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در خیابان حجاب و مراکز کانون در سراسر کشور طی روزهای 15 تا 21 مهر برگزار خواهد شد.