شاعران و نویسندگان به فرهنگ اهدای کتاب کمک کنند

غلامرضا بکتاش از نویسندگان و شاعران خواست بخشی از حق نگارش آثارشان را به اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم اختصاص دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شاعر کودکان و نوجوانان  ضمن استقبال از فعالیت برخی از تشکل‌های مردم نهاد در اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم تاکید کرد: نویسندگان و شاعران ما اگر توان اهدای کتاب‌های‌شان را ندارند، می‌توانند با اهدای تمام یا بخشی از حق نگارش آثارشان  به این جریان فرهنگی سرعت دهند.
وی افزود: سنت خوب اهدا و هبه در ایران به‌دلایل مختلفی دچار آسیب شده است اما با همکاری نویسندگان و هنرمندان و همین‌طور سازمان‌های مردم نهاد می‌توان دوباره این سنت را در میان مردم رواج داد و گامی مهم در محرومیت زدایی فرهنگی در کشور برداشته شود.
شاعر مجموعه شعر«با دو چشمم می‌چشم» تصریح کرد: ماهیت سازمان‌های مردم نهاد ایجاب می‌کند تا آنان با ترغیب و جلب همکاری عموم مردم در این مسیر گام بردارند و چه بهتر که هنرمندان حوزه کودک و نوجوان در این راه پیش گام باشند.
بر اساس این گزارش در نمایشگاه هفته ملی کودک که در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود قرار است سازمان‌های مردم نهاد طرح اهدا کتاب به کودکان مناطق محروم را برگزار کنند. این نمایشگاه روزهای 15 تا 21 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در خیابان حجاب و در تمامی مراکز کانون در سراسر کشور برگزار خواهد شد.