تشکل‌های مردم نهاد به یاری کودکان مناطق محروم بشتابند

یک نویسنده و مترجم کودکان گفت: نهاد‌های مردمی می‌توانند با اجرای یک جریان تبلیغی اهدای کتاب به کودکان گام بزرگی در محرومیت زدایی فرهنگی مناطق دور افتاده کشور بردارند.

سپیده خلیلی در گفت‌و‌گو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: طرح اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم برنامه بسیار خوبی است که بی‌تردید از سوی مردم و تشکل‌های مردم نهاد و هنرمندان و نویسندگان مورد استقبال قرار خواهد. طبیعی است که هنرمندان و نویسندگان و تشکل‌های مردم‌نهاد در اجرای طرح اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم پیش‌گام خواهند بود و از آنان می‌خواهم که در این کار با یک‌دیگر رقابت کنند.
مترجم رمان «دسیه» تصریح کرد: در تمام دنیا سازمان‌های مردم‌نهاد بازوهای اجرایی دولت‌مردان‌اند و سازمان‌های دولتی با بهره‌گیری از توان ارتباطی و اعتماد مردم به این نهادها بسیاری از مشکلات خود را برطرف می‌کنند. این رابطه در ایران هنوز شکل صحیح خود را نیافته و نیازمند آن است که از هر دو سو تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
سپیده خلیلی گفت: تشکل‌های مردم نهاد در کشور ما فاقد حمایت قانونی هستند و کمتر در جامعه دیده می‌شوند درحالی که آن‌ها باید بتوانند در فعالیت‌های اجتماعی و مدیریتی کلان جامعه نقش داشته باشند. در دنیا بحث سازمان‌های مردم نهاد به گونه‌ای برجسته و جا افتاده است که نیمی از طرح‌ها و ایده‌های اجتماعی و فرهنگی دولت‌ها به وسیله این تشکل‌ها محقق می‌‌شود و همچنان که پیش‌تر گفته شد بازوهای اجرایی دولت‌مردان اند.
گفتنی است جشن‌های هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در خیابان حجاب و مراکز کانون در سراسر کشور طی روزهای 15 تا 21 مهر برگزار خواهد شد.