تمامی سازمان‌ها هفته ملی کودک را جدی بگیرند

معاون سیاسی‌ امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در جلسه ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک بر جدی گرفتن این رویداد مهم فرهنگی از سوی تمامی نهادها و سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست علی‌رضا یونسی ضمن ارج نهادن به مقام کودک گفت: کودکان آینده‌سازان جامعه و تربیت‌کنندگان نسل‌های آینده هستند.
وی با اشاره به تاریخچه نام‌گذاری روزی به‌نام کودک در جهان و اهمیت این مناسبت، به تبیین حقوق کودک در نقاط مختلف جهان و کشورهای در حال توسعه پرداخت.
یونسی هم‌چنین با اشاره به وضعیت نسبی مطلوب حقوق کودک در کشورهای اسلامی در مقایسه با سایر کشورها، استحکام بنیان خانواده و اهمیت به حقوق کودک در دین و شریعت را از ویژگی‌های مهم دین اسلام نسبت به کودکان عنوان کرد.
وی با اشاره به حقوق کودک در اسلام و کنوانسیون جهانی اظهار داشت: تامین خوراک و تغذیه مناسب، انتخاب نام نیکو و احترام به کودک، حق تحصیل، حق تفریح و بازی و تربیت مناسب از بارزترین آموزه‌های دین اسلام در خصوص حقوق کودکان است.
رییس ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همه مدیران ادارات استان در نمایشگاه برنامه‌های هفته ملی کودک حضور جدی و موثر داشته باشند.
معاون استاندار مازندران با اشاره به این‌که دستگا‌ه‌های اجرایی استان به مناسبت هفته ملی کودک، مراسم و فعالیت‌هایی در ادارات خود با هدف حقوق کودک اجرا کنند، گفت: تبلیغات مناسب محیطی با هدف تجلیل از فرزندان کودک کارکنان ادارات صورت گیرد.
هم‌چنین قاسم عزیززاده گرجی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز در جمع اعضای این ستاد در استانداری مازندران با اشاره به برگزاری هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر ماه امسال، اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد کانون مبنی بر تشکیل ستاد برگزاری جشن‌های هفته ملی کودک در استانداری مازندران به ریاست معاون استاندار و تحقق این مهم، می‌توان به درک بهتری در برنامه‌سازی و تبیین حقوق کودک دست یافت.
عزیززاده گرجی با اشاره به اهمیت این هفته افزود: باید برنامه‌های هفته ملی کودک، معطوف به عواطف و احساسات این افراد و در جهت تبیین حقوق کودکان باشد.
وی با بیان این‌که توجه به نیازهای عاطفی کودکان باید بسیار مورد توجه مسوولان قرار گیرد، تصریح کرد: کودکان بزرگان فردای جامعه هستند و باید به آینده آنان توجه و دقت بیشتری داشت.
گرجی با اشاره به این‌که سال گذشته 12 دستگاه در ستاد اجرایی هفته ملی کودک با کانون همکاری کردند، افزود: امسال روز جهانی کودک با حضور استاندار و مسوولان ارشد استان با افتتاح نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی از برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد هم‌زمان با هفته ملی کودک در استان خبر داد و گفت: با شکل‌گیری ستاد گرامیداشت هفته ملی کودک در مازندران، برنامه‌های این هفته از سوی دستگاه‌های عضو، در سراسر شهرهای استان برگزار می‌شود.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته ملی کودک مازندران با بیان اینکه هفته ملی کودک فرصت موثری برای تبیین حقوق واقعی کودک در جامعه محسوب می‌شود، گفت: خانواده‌ها و تشکل‌های مردمی نیز در جشن‌های هفته ملی کودک حضور یابند.